revox Creative Commons License 2004.06.11 0 0 4
"hanem megtisztult a hang, kisimultak a magasak és sokkal hihetőbbé, ritmikusabbá vált a zene"

valahol ezt jelenti nálam is,a "nincs ott a szub" dolog. ha jól sikerül hozzálőni marad tisztán a zene. és ami tényléeg vicces és avatatlan elszörnyedne ha most olvas, hogy így a hiányzó mélyregiszterekkel kiegészítve, tényleg a közepe lesz simább ("vidéken" analógosabb) és a magasak nem "ölnek",nem válnak darabossá (de ez nem is csoda,hisz az életben is minden hangnak vannak magas és melyregiszterei is. bármely frekisáv hiánya megbontja az egységet). Egyszerüen az egész lesz folyékony, emészthető, 1 komplex megszólalás.

A másik dolog,az egy szub nem szub is tökéletesen igaz. a mélyek nem irányítottak, mondja mindenki. ettől függtelenül mégis :) félrehúz, ha egy van. nem megoldás semmire.

nemrég szélessávút támogattam szubbal, de kikötöttem a végén,mert a nap különböző szakában,igen különböző képpen bírt szólni egy beállítás :)) 1 év múlva pedig már bizt hűlt helye lesz ezen dobozoknak,így nincs kedvem velük a lelki békét megkeresni :)

A nagy szájra visszatérve, nemtom mitől van a jelenség. talán az erős prezensz okoz ilyet?! passz. Egyszer volt egy erőssen prezenszesen szóló dobozom. No ott volt Cohennek akkora feje mint egy IFA. Esetleg ha a hornt nagyon beleengedik a tölcsérek sávjába,el tudom képzelni. ha emléxem nem csal, az általam hallott instalban kb 65Hz-től lett engedve a basshorn. finoman,diszkréten. Ekkor kb fél méterre a bal oldali tölcsér előtt álva is minden szépen, térben zenélt, normális arányokkal. Aztán ha jól látom egy elég "üveges" térben van az "ledobva". Az üveg meg csodákra képes a hifivel :)
Summázva azért aszondom, ha van lehetőség valahol nyugisan elbíbelődni a basshornnal, érdemes neki megadni a lehetőséget, hogy megmutassa semlegességét.

REV

Előzmény: Koscso_Ferenc (3)