M41 2127 Creative Commons License 2004.06.01 0 0 4050
Az Index sz@arozik, de folytatom tovább:

Szóval, a következő (ex) állomás Kárász-Köblény volt, ahol az épület meglepően jó állapotban van, laknak is benne, szerencsére a szolgálat megszűnése (tudja esetlewg valaki, hogy mikor történt?) után nem rohadt le, mint sok más helyen az országban. Az egykori kitérővágány helye még prímán látszódik, sőt az ágyazat is! A szologálat egykori megszűnése és a megállóhellyé való visszaminősítés sajnos teljesen indkoltnak látszik, hiszen az utasforgalom valószínűleg a nullához konvergál. (az állomás közvetlen szomszédságában van ugyan néhány lakóépület, de ez nyilvánvalóan semmit nem számít). A meglehetősen kevés lakosú Kárász 1,5-2 km-re van, egy meredek, kacskaringós műút visz oda (biciklivel sem nagyon jöhet számításba), Köblényről meg inkább nem írnék semmit, elég csak a térképre tekinteni... Igazából nem is értem, hogy mi értelme van ennek az állomáselnevezésnek. Bár van egy jó régi Mecsek turistatérképem, ahol a műút még csak Szalatnakig ért, akkoriban valószínűleg nem volt más választás, mint a dombon át való gyaloglás, ha utazni akartak a köblényi emberek.

Máza-Szászvár: az elnevezés indoka itt sem igazán világos előttam. Ha egyszer Szászvárnak már van egy megállóhelye, akkor a jó messze (2,5-3 km) lévő állomás nevébe miért kellett belekeverni Szászvárat, miért nem volt elég a Máza. Végül is mindegy... :)
Az innen vasúton utazók nagy része gondolom a "Vasútállomás környéke" nevezetű "városrészben" lakik.
Bent egy-két tehetvagon ácsorgott. A hozzáértőktől kérdeném, hogy mekkora arrafelé a teherforgalom?
És még egy érdekesség innen: vam még "Mázaszászvár" feliratú keletbélyegző az állomáson, amit a jegykiadás során nap mint nap használnak is! :-) (Az említett térképen egyébként még Mázaszászvár a település neve.)

A következő két megállóhelyet, Váralját és Nagymányokot is megnéztem. Itt mikor bontották le az épületeket? (Azért gondolom, hogy volt, mert mindkét helyről van kéregjegyem.)

A nap második leghangulatosabb helye Mőcsény mh. volt, gondolom, érthető, hogy miért... :-)) (Egyedül azt sajnáltam, hogy elkezdett szakadni az eső, így nem vártuk meg a vonatot.) Itt az az érdekesség (természetesen az alagút mellett), hogy a pénztárablak a szabad ég alá nyílik! Lehet, hogy ez is egyedülálló az országban?

Hazafelé még Mátéházapusztára is beugrottunk. Szintén nagyon kedves hely, nagyon érdekes látvány, ahogy feltűnik az állomásépület a bácskai puszta közepén, mindenkinek ajánlani tudom, hogy egyszer nézzen szét ott is! :-))

A képeket a vizsgaidőszak végeztével majd felpakolom egy megfelelő tárhelyre (nem a tar.hu!!!)!

M41 2127

Előzmény: M41 2127 (4049)