Pár mondatot engedj meg.
Ha ráteszik arra a gépre, akkor az a gép a napnál világosabban megmutatja, hogy mire lett lezárva a gyárkapun belül. Valamint azt is, hogy történt-e a rendeltetésszerű használaton kívül bármiféle bevatkozás a készülékbe.
Az 99%-ig kizárható, hogy az illegális szoftveres beavatkozás miatt lett volna Contact Service-s a készülék.
Egy viszont biztos, ha TÉNYLEG meghibásodott a készülék (amit egyébként garanciában lennének kötelesek javítani), akkor is elveszett a garancia azzal, hogy nem egyezik a látott képernyő a gyári értékekkel.
Nem akarlak untatni száraz adatokkal, de hadd mondjam el, hogy a Nokia MINDEN készülékéről tudja IMEI alapján, milyen adatokkal jött ki a gyárkapun, milyen hálózati zárral rendelkezett a forgalomba hozáskor, avagy független volt-e. A tesztgépre rárakva pontosan lehet látni, milyen változások lettek rajta végrehajtva, SŐT, azt is meg lehet állapítani, hogy kábellel vagy függetlenítő kóddal (ún. NCK-val) tették függetlenné a készüléket.
Magyarországon az egyetlen mobilszerviz, ami szervizelheti az itthon forgalomba hozott készülékeket, az a MobilASK. Ebből közvetkezik, hogy minden út (a jogi is) náluk végződik.
Olyan hard-/szoftverrel viszont, ami megmutatja ezeket a változásokat a készüléken, igen sokan rendelkezünk.