Szeva!
Nekem van egy Diahatsu Charade 1.0D tipusú autóm, evvel járok melózni, mert elég keveset zabál, és a dugóban úgysem lehet száguldozni. Valóban nem egy erőgép, de cserébe olcsó a biztosítás, keveset eszik, kicsi a súlyadó, magyarul nem kerül sokba a fenntartása. A sima szívó dízel 37, a TD 48 lovas. Van róla egy teszt a TotalCAr-on, de egy kicsit el van túlozva. Fogyasztás városban 4-5 liter körül. Végsebesség 110-120, tovább nincs szíve hajtani az embernek. Vigyázni kell (mint minden dízelre), hogy hidegen nem told neki, mert gátrepedéses lesz! Nekem télen -18°C-ban is pöccre indult, bár a motor tényleg jó állapotban van. A kormány egy kicsit nehéz ahhoz képest, hogy az autó 800 kg körüli. Váltója rendben, könnyen kapcsolható pontos 5 sebességes. Fékek rendben. Van benne fordulatszámmérő, meg zöld digitális óra :-) Én napi 100km megyek vele, városban (Szentendre-Érd). Megszokható, de hegyvidéki utakra a sima D nem ajánlott :-o
Az enyémnek egy baja van, hogy ha sokáig áll orral felfelé lejtőn és kevés nafta van benne, akkor visszaejti egy fél nap alatt a gázolajat a tankig, és mikor indítod, akkor félóráig kell köszörülni, mire az adagoló felszívja. Már megvettem hozzá egy visszacsapószelepet, csak bele kéne rakni :-)
M.Sz.