marslakó Creative Commons License 2004.05.22 0 0 4009
Sziasztok! Kérdés pécsiekhez, illetve vasúttörténészekhez, és bocs, ha itt mér tárgyaltátok volna (de sajna nincs időm visszaolvasni).

Valaki a nagyvasúti topicon anno (vagy 2-3 hete) beírta, hogy Pécsett a Széchenyi-aknához vezető vonal 1000 V-os volt. A Füsti járműveit bemutató kiadványban (legalábbis a munkaanyagában, amit én ismerek) a Mecseki Szénbányák II. sz. mozdonyát viszont 550 V-osnak írják. Át lett alakítva az áramrendszer a kezdetekhez képest, vagy a gép készült 550 V-osnak a DDSG/DGT számára és át let alakítva az 1000 V-os vonalhoz?

Ja, és mikor is készült ez a vonal?

Előre is köszönök bármiféle felvilágosítást! Kérem, hogy mailben válaszoljatok (a nevem mellett szereplő cím a jó), mert nem szoktam ezt a topicot olvasni (sajnos nincs időm mindenre).