kovlui Creative Commons License 2004.05.19 0 0 7686
Empátiával olvasom egyes fórumtársak kuplung problémáját, ezért áttanulmányoztam a Kezelési útmutatót, a Karbantartás (K), valamint a Garancia és Karbantartás (GéK) füzeteket. Az alábbiakat találtam:
1. A Kezelési útmutató meg sem említi a tengelykapcsolót (kuplungot)!
2. A GéK szerint "A jótállás ... anyag vagy szerelési hiba kiküszöbölését, az alkatrészek vagy fődarabok javítását, illetve cseréjét ... nyújtja." (6. old.)
3. A GéK szerint "Nem esnek jótállás alá ... a karbantartási ... műveletek, időszakos átvizsgálások során felhasznált anyagok (pl. motorolaj ...)." (7. old.)
4. A javítás meghatározása a GéK szerint : "A jótállás tartalmazza az alkatrészek javítását vagy cseréjét, a javítással vagy cserével
kapcsolatos munkadíjakat, valamint a szét- és összeszerelés költségeit." (14. old.)
5. A K szerint az autót 30.000 kilométerenként vagy 2 évente kell karbantartani. (3. old.)
6. A karbantartás során elvégzendő műveletek (kiegészítő műveletek) felsorolásában (K 7-10 old.) nem szerepel a tengelykapcsoló.

A fentieket kiegészítve azzal, hogy a többségnek semmilyen problémája nincs a kuplunggal (nem is zsírozzák, a problémát csak a fórumról ismerik) az alábbi következtetés vonható le:
1. Normál esetben a kuplung nem igényel karbantartást.
2. Amikor a szervízben zsíroznak, majd ezzel leráznak, nem javítást, hanem karbantartást hajtanak végre, ami:
a) nem esik a garanciális szolgáltatások közé;
b) valószínűleg szakszerűtlen beavatkozás egyben, hiszen ezeknek a súrlódó alkatrészeknek a kenése a motorral ellentétben nem szerepel a gyártó által kibocsátott karbantartási műveletek között.

Fentiek alapján az a véleményem, hogy a szervíz akkor tesz eleget jótállási kötelezettségének, ha alkatrészt javít vagy cserél. Ha azt állítják, hogy ezzel a hibajelenséggel (a zsírzáson kívül) nem tudnak mit kezdeni, azt azonnal le kell velük iratni, mert ebben az esetben felmerül a cserejogosultság.