.Lio. Creative Commons License 2004.05.12 0 0 7416
Sziasztok!

El?re is elnézést kérek mindenkit?l: hosszú leszek...

Nem is tudom mit írjak. El vagyok keseredve. Talán csalódott vagyok? Esetleg kiábrándult? Hmm...

Szóval voltam reggel a szervizben. Azzal kezdték, hogy kaptak valami új teflonos spray-t... mondom akkor most abba is lehet fejezni, nem azért jöttem, hogy esetlegesen lerázzanak. Szerencsére a továbbiak nem ebben a szellemben teltek. A kuplung darabosságáról annyit, hogy állítóleg le kellene szedni a váltót, és azt a (érzékenyebb lelk?ek ugorjanak) hüvelyt, amiben a kuplungcsapágy mozog ki kellene takarítani majd vastagon zsírozni, mert valószín?leg nagyon poros és száraz. Emiatt a darabosság. + dio csere. Ez még hihet?nek is t?nt. A bovden állítólag biztos jó, a fém karnak (ott villának hívták) pedig semmi baja.? Mondjuk két hete zsírozták a dio-t, és az mind ott is volt! Ennek ellenére persze a darabosság 400 km után visszajött... Amúgy azt a szerel?k is elismerték, hogy a kuplung tényleg szar. Típushiba? Nem lennék meglepve.
Kaptam árajánlatot:
1./ kuplung kinyomó csapágy: 5.200.-
2./ tengely kapcsoló huzal: 11.963.-
3./ villa gömbfej (dio): 288.- !!!!!!!
4./ munkadíj: 26.800.- !!!!!!!!!!! (6.5 munkaóra, kuplung le-fel)
ez mind jó magyar nettó forint. Persze a kar (villa) ebb?l a listából kimaradt... no comment
Összesen kb 58.000.- bruttó forint lenne a javítás. Mindezek ellenére (típushiba), a RH NEM vállal önrészt a javítás költségeib?l, mondván: 35e km után nem lehet ilyen baja a kuplungnak, nem vállal szavatosságot, fizessek 100%-ot. Még ha elektronika hibája lenne, az más! Azt hittem ott helyben felrobbanok -> RH, többszöri telefon.
Az eredény végülis az lett, hogy a munka: kuplung le, hüvely kitisztít, alaposan bezsíroz, új dio berak, alaposan megzsíroz; a költségek: átvállal a munkadíjból 40%-ot (ez a leghúzósabb tétel), és 40%-ot dio árából (emlékeztet?ül: 288 Ft + ÁFA). Ha akarom cseréltetni a bovdent, villát, esetleg csapágyat, megteszik. Külön munkadíj felszámítása nélkül, de az anyagköltséget 100%-ban kéne állnom. Szóval betudják a kuplung le-fel munkaidejébe. A szerviz részér?l ez korrekt.

Kérdés: hogyan tovább? Érdemes volna a bovdent kicseréltetni, gondolom. A villában nem vagyok biztos, a csapágynak meg szerintem sincs semmi baja (kinyomott kuplungnál nincs morgó zajos kellemetlen hang) elvileg.

Amúgy vasárnap óta (mostmár 4 alkalommal) hallok valammilyen zárlatos hangot a motortért?l, 3-ban és 4-ben, 50-70 között. Eddig csak meleg motornál indulás után, rendszertelenül, pár másodpercig nem állandó jelleggel csinálja, kuplungolásnál és után, eletleg gyorsításnál is :) Aztán megsz?nik. Bár ma lehúzott ablaknál jobban hallgatózva inkább valamilyen alkatrész rossz rögzítésének rezonanciája jut eszembe... megáll az ész :((

Már a rádió sincs bekapcsolva, esküszöm úgy szállok be az autóba, hogy várom: már megint mi fog történni... borzasztó

Na mindegy, utólag is elnézést mindenkit?l amiért ilyen hosszúra nyúlt ez a beszámoló a mai napról. Remélem azért a leírt info egy része hasznotokra szolgál majd. Várom a reakciókat :)

Üdv mindenkinek!
Lio