PTRgilicz Creative Commons License 2004.05.10 0 0 7347
Üdv mindenkinek!

Úgy nézem mostanában kezd robbanni a kuplung bomba itt a fórumon.
Amikor én beírtam a történeten meg is lepődtem, hogy csak alig 1-2 ember reagált rá!

Én már tapasztalt harcos vagyok ez ügyben, ezért megmondom mit tegyetek, ha jó kuplungot akartok:

0. Ne hallgassatok arra mit mondanak a szervízben!
(Ha már nyekereg, kattog a kuplung akkor már késő! Hiába zsíroztok, átmeneti megoldás lesz csak!)
1. Ki kell egyszerre cseréltetni a bovdent, a kart, a kuplungdiót! (Fontos hogy egyszerre legyen csrélve!)
2. Összeszereléskor mindent jól meg kell kenni zsírral, olajjal! A piros zsír jó lehet! Nem árt ha bírja a hőt!

Ezzel azt fogjátok elérni, hogy vajpuha lesz a kuplung. Továbbra is zsírozgatni kell majd de a periódusok jelentősen meghosszabbodnak.

Nagyjából ennyi!

Még a témához:
Nem értem a Renault-t! Ez a kuplung mozgató egész szerkezet egy konstrukciós hiba! A Thalián a kar ugye egy műanyag csonkon (kuplungdión) mozog.
Ugyanez a pont pl. egy Opelban egy csapágyazott tengely. (Ami gyaníthatóan nagyobb terhelést bír mint az a műanyag bütyök..)

De akkor miért van az, hogy a Clio, régi Megane, régi Scenic....-ban ugyanez a konstrukció panaszmentesen üzemel.
Vezettem egy régi (1994) Clio-t. Volt benne 150e km. Vaj puha volt a kuplungja. Felnyitottam a motorházat. A rendszer ugyanaz. Megkérdeztem a tulajt nincs -e kuplung panasza.. Azt sem tudta mi az a kuplungdió, semmit nem észlelt pedig NEM falábú! Észrevenné! Most akkor mi van???

Valami rossz Török beszállító ontja a sz.r minőségű diókat?

Zárszó:
-Szerintem adjatok még egy esélyt az autónak és cseréltessétek ki egyszerre amit fent leírtam!
-Ha sajnáljátok rá a pénzt akkor is zsírozzátok rendszeresen a diót különben nagy galiba lesz belőle ha hosszan hagyjátok nyekeregni. (Én már megszívtam így. Korábban már leírtam. Bár csak akkor lettem volna olyan okos mint most. De a szervíz sem tudta.. Mondjuk ez egy újabb oldal lenne...)

Én részemről már nagyon belefáradtam abba, hogy a "kuplung dolgok" miatt szinte alig voltak felhőtlen pillanataim az autóval.
(Mi az hogy ~300km -ként kell zsírozni és még akkor is csak elfogadható.. Ááá..)

Már folyamatban van az ügy, valószínüleg jövö hét elején megérkezik az utód!
Nem Renault lesz! Ki gondolta volna, mi? :-)
Származási ország: Japán (Nem fejtem ki..)