Tehát:
Minden autóban a bovdenes, karos.. kuplungtárcsa mozgató rendszer akkor működik jól ha csont fokozatmentesen mozog mind a két irányba (kinyom, felenged)
A Thaliában (Clióban, régi Meganban.. is) a kupulungtárcsa mozgató villa amibe belekapaszkodik a kuplung bovden az a váltóházon a kuplungidóra támaszkodik fel. Ez a pont nekem valószínüleg már új korától száraz szerű lehetett de tuti nem volt rendesen megzsírozva!
A kuplung rendszer súrlódó pontjai:
-pedál tengely
-bovden
-kuplung dió, kar találkozása (EZ A KRITIKUS PONT!)
-villa ahol megfogja a kinyomócsapágyat.
Újonnan vettem és kb. 10-12e km körül kezdődött.
A következő képpen kezdődött a story:
A kuplung pedálomon azt éreztem, hogy felengedéskor mintha darabosan jönne fel.
Ez egy idő után már olyan rossz lett, hogy nem tudtam finoman elindulni. Rángatott az autó...
Főleg olyankor jelentkezett amikor a tárcsát alaposan rá kellett szorítani a lendkerékre. (Nagy nyomaték átvitele) pl.: Emelkedőn elindulás
Mivel a pedál és a tárcsa között a kapcsolat valamelyik pontja nem volt fokozatmentes ezért a kuplungtárcsa tized mm-eket de "elpattogott" a lendkeréken valamint a kuplung kinyomásakor a motortérben hangos nyekergést lehetett hallani...
(Közben megjegyzem: minden héten min. 2x voltam Márkakereskedőnél.)
Cseréltek kuplung bovdent, pedált zsíroztak DE nem jöttek rá, hogy a kuplung dió száraz.
Ja és a fontosabb: Nem akarták elhinni, hogy baj van az autóval. Mindig leráztak, hülyének néztek.
Na szóval a probléma annyira elharapódzott, hogy az elpattogó kuplungtárcsa tönkretette saját magát, a lendkerék felületét. Ezek is utólag derültek ki! A Márkaszervízben nem értenek hozzá nagy lo fszt se! Hosszú huza-vona után kapott garanciában az autó egy új kuplung szettet.
De a probléma nem oldódott meg! Rángatva indult továbbra is..
Miért? Mert a hülye szervíz nem gondolt arra, hogy a lendkerék is sérült. De mivel a csere után is szr volt az autó így rájöttek. Aztán ugye akkor megint szétszedték darabokra az autót. Esztegapadon felszabályozták a lendkereket. Újra összeszerelték az autót. Ekkor a rángatósdi megoldódott! Mondjuk azt, hogy 98% -os lett!
Ezzel a szervíz részéről lezáródott a folyamat.
Nekem nem lett belőle közvetlen módon anyagi károm. De idegileg nagyon megviselt, hogy vettem egy új autót és a szervíz késői, tudatlan beavatkozása miatt szr az autó és nem tudom élvezni, használni rendesen! Mindentől elment a kedvem!
Most ott áll a helyzet, hogy az ominózus kuplung diót nem cserélték ki. Így mivel az egy jó darabig kenetlenül dolgozott lehetett rajta valami teflon réteg ami nekem már lekopott.
Mire be lett zsírozva addigra már késő volt!
Most ha használható fokozatmentes kuplungot akarok akkor kb. 500 km (!) ként zsíroznom kell!
Ha nem zsírozom akkor olyat csinál, hogy lassú felengedéskor nem folyamatosan jön fel a pedál hanem apró apró döccenésekkel. Magyarul nem tudok még mindig igzán finoman indulni. Igaz már lényegesen jobb mint volt de még mindig nem olyan jó mint a tietek lehet!
Legközelebbi szervíznél megkérdezem immáron egy másik Márkakereskedésben, hogy hogyan lehetne kicserélni azt a vackot. De ez már pénzbe fog kerülni és megint zsákbamacsaka, hogy jó lesz vagy nem..
Összegzés:
Pedig ha a gyárban rendesen megzsírozták volna nem lett volna semmi gond.
Vagy ha a hülye Márkaszervíz egyátalán időben elhitte volna nekem, hogy valami gond van és még időben jó helyen szakszerűen beavatkoztak volna a magyarázkodás helyett akkor is megúsztam volna az egész hercehurcát!
Tehát:
VEGYÉTEK KOMOLYAN EZT A DOLGOT!
MINDENKI SZÉPEN ELLENŐRIZZE,ALKALMANKÉNT zsírozza meg picit azt a helyet amiről már LEJEBB írtam!
Jóindulatból szóltam, hogy nehogy ti is úgy járjatok ahogy én beszoptam!! :((
Ui.: Már a Thalia vétel előtt is Japán autó buzi voltam de a piszkos anyagiak miatt szavaztam mégis a Thalia mellett. Hiba volt!
Mondjuk ha nem történt volna ez a dolog akkor még lehet meg is szerettem volna ezt az autót de így már örökre megmarad a csorba!
Ennek ellenére nem valószínű, hogy a közeljövőben eladom de ez is csak anyagiak okok miatt!