Üdv
A BRIGGS&STRATTON motorokkal meglehetősen rosz tapasztalaim vannak és nem vagyok egyedül vele. Hosszú évek alatt rengeteg szitkozódás után az alábbi tanácsokat tudom adni azoknak akiknek rakoncátlankodik a motor:
1. A megfelelő hűtés nagyon fontos. A motor burkolat legyen gyári állapotban (rögzítő csavarok a helyükön). Ne álljon vastagon a por a motoron és ne használjuk a motorból kihozható maximális fordulatszámon. A motor túlmelegedése tönkreteheti a gyertyát valamint a benzin adagoló berendezésben benzinködöt idéz elő amitől nem fog megfelelően működni a benzinadagolás (nem indul el a motor).
2. Ha probléma van a motor indításával, ne töltsük színültig a benzintankot.
3. A levegőszűrőt rendszeresen tisztítsuk.
4. Legyen új tartalék gyertyánk.
5. A benzin-levegő keverék beállító csavar állítása: hajtsuk be a csavart óvatosan ütközésig (közben számoljuk meg, hogy hány fordulatot tekertünk be, ha vissza akarnánk állítani), utána öt félfordulatott tekerjük ki. A motor beindítása után tekergessük a csavart amíg el nem érjük a motor maximális fordulatszámát. Utána a gázkart úgy állítsuk be, hogy teljes gáz állásnál a maximális fordulatnál kb. 10%-al alacsonyabb fordulaton menjen a motor.
Kb. két éve vettem egy Tecumseh motoros fűnyírót és eddig semmi problémám nem volt vele, pedig embermagas gazt vágtam vele, követ, téglát, nylon magzagot, drótot, állati csontokat ;-).
Igaz, igyekszem rendesen karbantartani, ami a levegőszűrő tisztításban, rendszeres olajcserében és a fűnyíró megtisztításában eddig ki is merült
Végül még annyit, hogy mindenképpen érdemes önjáróra spórolni, hogy a fűnyírás élvezet legyen és ne kínlódás.