Mennyiért visznek kb 50km-re egy 200 kilós hangszert, amire teljeskörű garanciát vállalnak küszöbtől színpadra és éjszaka vissza? Puhatokba nem fér, de személygépkocsiba sem. Ráadásul millió forrasztása van, melyek többsége nem most lett forrasztva. Szabadtéri találkozókon a felrúgott por sem hiányzik a nagyon finom mechanikának. Rázkódás platón a finom hazai utakon. Viszonylag kevés a rendes színpad is, egyszerűen a legtöbb helyen el sem férne. Szerintem fontos a megbízhatóság is.
Fellépésre tényleg van egyszerűbb megoldás. A kétrészes Allsoundomat kigurítom a szobából a kocsiig, a VK-t és tartozékait vállra vetve meg kézben szintén kiviszem. A fellépések néhány tízezres gázsija mint mérőeszköz, még ezt sem érdemelné meg. Csupán az élvezet kedvéért. Egy-két új klón ráadásul egész hitelesen szól. (Nord, OB, DB, XB szóra sem érdemes) Érdekes, a lezlit sokkal kevésbé lehet helyettesíteni. Normál alapon, kontrollon vagy énekcuccon a legnagyobb szenvedés játszani. Csakis véxükség esetén. Hiába az igazi tényleg forog.
Szó se róla, tényleg sokkal jobb lenne igazi Hammondokkal osztani nyílt színen az igét, de ezt még a hozzánk látogató külföldi sztárok sem tehetik meg.
Nyáron, Margitsziget-Thijs VanLeer a Losó/Fogarasy M3-án játszott, de amikor meglátta, majdnem infarktust kapott (2.at). Iszonyú állapotban van, remeg, lötyög. Mint egy nyócker "tuning" Lada. Rhoda Scottnak szép B3-at kerítettek, de azthiszem szlovéniából. Igaz,lett egy kis bibi, a lezli, végig csak gyorsan forgott. Ez van, ezt kell szeretned Rhoda! Jobb helyen a koncertszervező bérel (rendeset) vagy van is neki. Nálunk ezek a helyek hiányoznak.
Ennek a dolognak olyan súlya van ami túlmutat az orgonistán.