Ádám77 Creative Commons License 2004.04.13 0 0 6902
Sziasztok!

A guminyomásról általánosságban csak annyit, hogy még mindig jobb, ha a gumi egy kicsit túl van fújva, mint ha lapos lenne. Jobban pattog, keményebb, rossz a kanyarfekvése ugyan a kocsinak, de nem zabálja a gumit és biztonágosabb is, mint ellenkező esetben.
Ha lapos, az még a futóműnek sem jó.
Kb 5-10%-kal jobban kopik a gumi, ha a gyári keréknyomás alatt vagy, mint ha felette. (Természetesen a gyári beállításnál ideális a kopás is.)
Azért nem érdemes túlfújni sem, legfeljebb, ha tartósan megy az ember országúton, de akkor a nagy igénybevételtől amúgy is melegszik, és keményedik is.

A futóműről:
Az első szervíznél mondták, hogy csak a Thalicskánál, vagy 6 féle futómű beállítás van, ennek megfelelően szines pöttyökel jelölik a különböző rugókat. A teleszkópok is eltérnek.
Nekem Dynamique-om van. Panaszkodtam is a nagyon feszes beállításra, de ez van... Ennél a típusnál a kanyarstabilitásra mentek rá inkább.
Viszont sikerült eltalálni azt a beállítást, ami a remek budapesti utakon pár év alatt szétrázza a kocsit :(
Szerintem ez az oka a különböző keréknyomás értékekenek...

Előzmény: virgoncz023 (6901)