tatrafan
2004.03.31
|
|
0 0
94
|
Egy két és fél literes, áramvonalas autóról miért elképzelhetetlen a 10-12 literes országúti fogyasztás? Szlovák barátom köti az ebet a karóhoz, hogy a karburátoros 613-asa tíz litert fogyaszt átlagban, ha nem nyomja neki. Pedig az három és feles... Budapesten meg minden autó többet fogyaszt a megadott városi fogyasztásánál, pl. az 1.2-es fábiám egy, az ezelőtti 1.4-es skoda motoros kettő literrel. Nem szovjet benzintemetőkről beszélünk. A Tatra mindig is takarékos autónak számított! Nem hiszem, hogy benzintemetők lennének. Azért könnyen bekaphatja Pesten a 20-ast, nem vitatom. De már a T87-et is meglepően takarékosnak találta a szaksajtó a maga idejében. Átlag 12-vel. Áramvonalasak és egyik Tatra sem volt kihegyezve. Sőt! A 613-at kifejezetten visszatuningolták az olajválság kibontakozása miatt. Ezért van a Liener-féle könyvben 18 átlag megadva, mert az még az első széria adata. Ez még a karbis időben lement 12 alá.
A V8-asokról mindenkinek az amerikai autók jutnak eszébe. De ezek feleakkorák és kifinomultabbak. Jó karburátorokkal. A 613-mon 2 skoda karbi van, nem lehet valami falánk... (Védem nagyon a mundér becsületét! :-) Sajnos saját mérést én sem tudok bemutatni. Láttam egy grafikont a 613-as fogyasztásáról 10 km/óránként emelkedőt. 120-nál pl. 12 liter. 190-nél meg asszem 26. :-) Tehát nem gazdaságos autók mai szemmel nézve, de ez inkább a méretükből adódik. Majd kérdezzetek meg felsőkategóriás autósokat, hogy őszintén mennyi benzint fogyaszt a verda. Nekem van olyan napom, amikor nem tudom 10 alá szorítani az 1.2-es fábia kombit. Attól függ, mennyit kell sietnem. De a Tátrát nem a fogyasztásáért szeretném, az biztos... |
|