M41 2127 kérésére egy átmásolat :......:-))
traficc válasz erre | adatok | e-mail 2004-03-30 19:59:57 (116225)
A minap belinkeltem egy törvénytervezetet. Felhivtam a T. asztaltársaság figyelmét a 15. szakasz 2. bekezdésére.
ahogy eddig olvastam, nem igen ütötte meg a fületeket (képzavar) e bekezdés vasútvédő kitétele, kicsengése.
Hogy ez a bekezdés mit keres egy autóbuszközlekedésről szóló törvénytervezetben, azt majd vitatják a jogelmélettel és jog koherenciával foglalkozók, mi most nézzük ennek a bekezdésnek a vasútra néző pozitiv hozadékát.
Nem tünt fel az uraknak .."...járati engedély csak az érintett települések önkormányzatával történt előzetes egyeztetés alapján, ........kitétel ?
Tessék csak végig gondolni ezt !
Ez egy kimondottan vasút VÉDŐ bekezdés.
Tételezzük fel, hogy valaki (miniszter vagy akárki) meg kivánja szüntetni (az egyébként valóban felesleges) 62-es vonalat.
Először is a törvény hatályba lépését követően NEM teheti, csak ha a pályavasút kéri !
S mi van akkor ha a pályavasút nem kéri ?
Erről nem szól a fáma .
Tegyük fel, hogy kéri a pályavasút a minisztertől, hogy szüntesse meg a 62-est mert a bevételek csak a kiadások 2%-át hozzák.
A miniszter megteheti, elrendelheti a vonatpótlózást ?
Nem !
Előbb be kell kérnie a 62-es melletti 24 település jegyzőjének irásbeli beleegyezését.
Nem tudok elképzelni olyan ügyet (beleértve még a háborúba lépés ügyét is) amiben 24 magyar település vezetősége egyet értene.
Tehát ez egy olyan taposó akna a következő közlekedési miniszterek, MÁV Vezérigazgatók útjára telepitve amire biztosan rálépnek közülük páran.
Mondjuk a 24 jegyzőből 5 nem adja meg a hozzájárulását.
Akkor mi van ?
Erről egy szót sem ir a törvénytervezet.
Van szankció ?
Nincs.
Fizet akkor automatikusan az adott önkormányzat a pályavasútnak veszteség pótlást ?
Nem.
Más szerszámával küzdeni esete most törvénytervezetbe beépitve.
A 4000 km-nyi felesleges vasútvonalunk evvel az egyetlen szakasszal több éves haladékot kap (ha elfogadják ebben a formában a tervvezetet és törvénnyé emelik) mert hosszú ideig nem tudnak semmilyen vasútvonalat megszüntetni.
Ez bizony gúzsba köti nem csak a mostani de a későbbi MÁV Vezetők ill. a mindenkori Közlekedésügyi és a mindenkori Pénzügy miniszter kezét is.
Ime a passus :
15. §
(
(2) Országos közforgalmú vasúti személyszállítást helyettesítő autóbuszjáratra, amennyiben annak engedélyezését - külön törvény alapján - a vállalkozó vasút, illetve a vasúti társaság saját gazdasági érdekeire tekintettel kéri, járati engedély csak az érintett települések önkormányzatával történt előzetes egyeztetés alapján, az (1) bekezdésben foglalt feltételekkel adható ki.