peter pan: beteg film egy beteg világról; miközben a felhők vattából vannak, s nap úgy mosolyog le az égről, mintha egy georges méliés filmet néznénk, addig hook kapitány amon goeth-pirító rezignáltsággal öldökli saját(!) embereit, s a tündérek és a sellők sem szívbajosak, ha emberéletről van szó. szupergiccs a szuperbrutalitás ellen: a gyerekemet biztos nem ültetném be rá, nem is tudok megjelölni olyan korosztályt, melynek nyugodt szívvel merném javasolni. s a film rettenetes anyagi buktája a bizonyíték arra, hogy a világ mégsem állt teljesen a feje tetejére.
1o/4
il buono, il brutto, il cattivo: sergio leone western-klasszikusa az örökzöld-filmek császára. simán elhinném, hogy most forgatták, ha za ökölcsapások hangeffektusai nem a bud spencer filmeket idéznék. óriási élmény volt újranézni: a magyar szinkronért ugyan fájt kicsit a szívem, de eli wallach eredeti hangja egyszerűen verhetetlen. egy icipicit hosszabb a kelleténél, ezért 1o/9.
the missing: minden megtalálható benne, ami egy jó westernhez kell, kipipálható valamennyi konvenció, s mégis azt mondom, amellett, hogy a film felépítésében a fősodort követi, hangvétele egyszerre mocskos és misztikus: jó fűszeres popcorn. 1o/7
high noon: az egykori botrányfilm mára már veszített fényéből - igaz is, nincs már hová marnia; a keifer sutherland féle tv-sorozat rajongóinak azért felhívnám a figyelmét arra, hogy nem a 24 volt az első real time film. 1o/7
mona lisa smile: julia magánshow-jának készült - a mellékszereplőket úgy válogatták össze, hogy a szélesszájú kisbreki legyen a legimpozánsabb hölgyemény köztük -, ám a "mellékküldetések" sokkal érdekesebbek, mint a főhősnő szent küldetése, amelyről már annyi, de annyi film készült. 1o/6
m: zseniális pszichológiai thriller fritz langtól; jelentősségéhez nem férhet kétség, hisz azóta sem csináltak ilyen esszenciális munkát a sorozatgyilkosokról: ez a film bepillant egy beteg ember lelkébe, tettei mögé néz, s még arra is vállalkozik, hogy átfogó képet adjon a társadalom reakcióiról: félelmetes. 1o/9.5