pferco Creative Commons License 2004.03.25 0 0 6712
az hogy pánikra kikapcsol az ABS vagy hogy hamarabb megállsz abs nélkül, enyhén megmosolyogtat:)

idézet a totalcarrol:
Az autó tapadása tehát nagyban meghatározza annak gyorsulási és lassulási képességeit. Egy autó tapadása pedig akkor jó, ha kerekének futófelülete (az a rész, ami az úttal érintkezik) nem csúszkál az úthoz képest. Ebből következik, hogy a blokkolásig fékezett kerekekkel csúszó autónak több idő kell a megálláshoz, mint annak, amelynek kerekeit valamilyen módon forgásban tartják lassulás közben. Ezt a feladatot látja el a blokkolásgátló rendszer. A forgó kerék ezen kívül a lassuló autó kormányzását is lehetővé teszi, ami állóra fékezett kerekekkel gyakorlatilag lehetetlen feladat.

A játék eredménye, hogy a kerekek lassulása nem lépi túl a kerekek tapadási határát, így nincs blokkolás, ráadásul a fék folyamatosan a maximális erőkifejtés közelében dolgozik. A szelepek folyamatos ki-be csukódásából adódik az is, hogy az ABS működése közben a fékpedál egyes modelleken erős pulzáló mozgást végez.

Előzmény: exbrava (6677)