Na és még egy hozzászólás ABS-hez. én ABSsel kértem a kocsit és mondhatom egyátalán nem bántam meg. de igaza van exbravanak: az ABS -mint tudjuk- inkább visszafogja a fékhatást annak érdekében, hogy a kerekek meg ne csússzanak, hanem inkább gördüljenek. mert ügye, ha gördül akkor irányítható és a tapadási súrlódás is nagyobb.
én persze az elején úgy gondoltam : ha már van ABS akkor használom is! és mindíg ráfékeztem egy nagyot, hogy halljam "az ABS hangját" de ez nem jó recept minden esetre!
nézzük a következő példát:
ha 20kmh-ről jeges úton 10kmh ra kell lelassítani, akkor ezt három félen módon lehet:
1. satufékkel abs nélkül
2. satufékkel abs-sel
3. motorfékkel
első eset: szépen elcsúszol tova, ahelyett hogy megállnál.
második: irányítható marad a kocsi, de az abs-sel csökkentett fékerő miatt hosszú a fékút (rövidebb mint az első esetben)
harmadik eset: a motorfékkel és tapadó gumikkal leggyorsqabb a lassulás!
Mindemellett a vészfékezés esetén bizonyított előnye és a fékezés közbeni kormányozhatóság megtartása miatt mindenképp ABS es kocsit KELL venni, ha már újat veszel...
KorI