"olyan olcso matricat juttat a nepnek hogy mindenki hasznalja az autopalyat (esetleg rajatszik a nemzeti ontudatra) es az autopalyak hasznalata sokkal olcsobban onkoltsegesse, nyeresegesse vaalik. hiszen az egesz attol fugg hogy hanyan vesznek eeves matricat"
Sajna az a baj, hogy ez nem működik. Tudomásul kell venni, hogy ma MO-n BP és vonzáskörzete kivételével sehol sincs akkora forgalom, hogy annak alapján érdemes lenne autópályát építeni. De ennek ellenére kell, ebben azért asszem itt mindenki egyetért. Tehát az állam mindig dotálja az autopályahasználatot.
Azoknak akik ebben politikát keresnek:
- örülni kell annak, hogy van M5 autopálya, akkoriban örültünk is neki, mint majom a farkának
- nem szabad elfelejteni, hogy egy kisforgalmú, háborús övezet felé tartó pályára milyen szar (drága) hiteleket lehetett csak akkoriban szerezni
- a mostani helyzetért vagy mindegyik kormány, vagy egyik sem okolható, az MDF aláírta, az MSZP1. kiegészítette, a Fidesz le se szarta, az MSZP2 most így, vagy úgy de próbálkozik.
- Sajnos azt meg kell érteni, hogy olyan szempontból nem tisztán piaci a helyzet, hogy a kormánynak érdeke, hogy az üzemeltető ne bukjon meg, így némileg zsarolható helyzetben van, de ez mindenhol így van.
Az AKA saját szempontjai szerint optimálisan járt el, maximalizálta a profitját azáltal, hogy a magas díjak mellett alacsony volt a forgalom, így alacsonyak a fenntartási költségek is.
Más kérdés persze, hogy így a környező településeken megfulladnak, meg szétmennek az utak házak, meg minden, de ez nem az ő problémájuk.
Ez elég rettenetes hozzáállás, de ha arra gondolok, hogy én pl egy franci részvényes vagyok, aszzem elégedett lennék a menedzsmenttel.
A dolog most meg fog oldódni, matricás lesz az M5, de azért azt senki ne felejtse el, hogy minden egyes megtett km után az állam fizetni fog a tulajnak, mert a matrica árából nem lehet fenntartani a pályát, meg építeni. Sajna :(