Kedves bb,
kösz a sok információt és az idézetet.
Sándor L. Istvánhoz (egyelőre csak az általad beidézett részt olvastam, szóval bocs, de nem állom meg, hogy ne vitázzam ezzel is, ha már ugye vitacikk): "1997-ben a Fővárosi Önkormányzat (új vezetővel működő) kulturális bizottsága mégis igazgatóváltást kényszerített ki az intézményben, s azt a Márta Istvánt nevezte ki direktornak, akinek csak zeneszerzőként, musical-rendezőként és a kapolcsi fesztiválok szervezőjeként volt színházi gyakorlata." Hm, hm, azért ez a mondat az elfogult tényközlés (vagymiacsuda) mintapéldája. Kapolcs az Kapolcs, egy kivételes intézmény a magyar kulturális életben, amely nemcsak üdítően színvonalas és izgalmas, hanem talán a Sziget-fesztivált leszámítva minden más kulturális fesztiválnál népszerűbb, látogatottabb, sokak számára szinte zarándokhely. Márta István pedig nem a "szervezője", hanem a létrehozója, kitalálója, alapítója és a lelke, minimum. (Ha nem tévedek.) Mindez akkor is így van, ha Székely Gábor pedig kétségkívül Székely Gábor - egy másik intézmény a magyar kulturális (színházi) életben.
Én tényleg nem szeretem Márta István Új Színházát, és szerettem nagyon Székely Gáborét, de egyfelől sokan mondták, hogy az akkori Székely már messze nem volt a "régi", sokan megfáradtnak, megkopottnak látták az Új Színház-beli rendezéseit (és működését) a korábbiakhoz képest, és talán nekik is lehet némi igazuk - másfelől Márta István, ha jól számolom, már hatodik-hetedig éve vezeti a színházat, a jelek szerint ha nem is feltétlenül művészszínházi színvonalon, de működőképesen.
Na pardon, csak ha már vitacikk. :-)