Nagyon szívesen részletezem.
Attól függ, melyik érdekel. Nem képviselek semmi márkát és nem vagyok elfogult a saját VK7-esemmel szemben sem. No jó, az emhármammal igen :-)
A Nordot említetted: Kritikám kiindulása, hogy melyik hozza a B3-as orgonálást, amelyet NAGYON is kihangsúlyoznak a gyártók. Ez alatt a hangja és a kezelhetősége egyformán fontos, ugyanis egy orgonán nincs mese, játszani kell.
Hangjában a NE a műlezlijével elmegy, de szárazon bekötve egy lezlivel, vékony, halovány, túlhangsúlyozottan keyclickes. A C1-C3 sem az igazi, nem scanner ízű. A percussion nem némítja az 1"-as regisztert, ezért jazz, blues legfontosabb hangzáskombinációját kizárja. (888000006, C3 / + -perc3soft,fast)
Itt kapcsolódik a kezelhetőséghez, mert ugyan külön lehet gombok nyomkodásával némítani az 1"-et, de menet közben lehetetlen ketyerészni az egy billenőgombos kapcsolás helyett. További nagy hibája a nyomógombos drawbarok. Akinek NE-ja van, már gondolkozik egy külső kontroller beszerzésén, mert tapasztalja hogy ez így nem célszerű. Tegnap kérdezte, milyet is vehetne hozzá. Az egész felépítése ellentmond egy élő fellépéshez való alkalmazkodással az össze-vissza helyezett pici gombocskáik miatt. Sajna a B3 használhatóságát nem adja vissza. Az már csak mellékes, hogy a harmadik "manuált", a lábpedált nem fogadja.
Egy előnye van, könnyű, kicsi ezért jól hordozható.
Nem szól rosszul a többi zongorahangja, de élőben alapon nem üt. Szerintem ezt inkább stúdióba tervezték ambience vagy mittomén milyen zenékhez.
Olyan mint a félvezetős erősítő, minden paramétere jobb a csöves társánál, csak valahogy mégsem szól jobban.
Szintén elmarasztaló kritikával tudnám érinteni a Korgot, Rolandot, Suzukit. Ha érdekel, szólj.
Talán a Voce tűnik nyerőnek, meg bizodalmam van az új OB3-2/Viscount DB orgonák iránt. Sajnos ezt a két márkát még nem próbálhattam.