Először BUÉK mindenkinek! Remélem az új évben sem fogok az agyatokra menni (vagy legalábbis nem jobban, mint tavaly)...
Azért néhány megjegyzésem van:
v_peti: legalább 6 órát a volán mellett tölt, ezt nyugodtan forintosíthatnánk!
István Gyuri: Nézd, aki szeret autót vezetni, annak lehet, hogy a 6 óra könnyen elrepül...
Igen, mint ahogy a vasútbarátoknak is elrepül a vasúton töltött 6 óra...
Persze lehet, hogy az előbbiek többen vannak, de számára az akkor is 6 óra koncentráció, ami egy zsúfolt nap előtt és után nem biztos, hogy jól esik. Milyen jó lenne helyette olvasni, vagy épp szundikálni :-)
A Mezőcsátról írotakkal viszont teljes mértékben egyetértek (régen sokat jártam arra), a vonal helyzete, jelenlegi állapota, és kilátásai sajnos épp annyira reménytelenek, ahogy radio100jozsi leírta.
Azon el lehetne gondolkozni, miért van az, hogy Mo-n a vasútállomások többsége a külvárosban van, ha nem épp a város szélén. Vagy a vasutat építették szerencsétlenül, vagy a városok fejlődnek a vasúttal ellenkező irányba. Mintha nyugaton nem így lenne, legalábbis ahol jártam, ott a vasútállomás és a belváros általában közel volt egymáshoz, vagy legalábbis a vasútállomás környéke "kis belváros" volt.
Nálunk meg nézzétek meg: Szilvásvárad, Veszprém (bár az speciális), Tiszaújváros, Hajdúszoboszló, hogy csak a legszebbeket említsem...
De a múltkor ledöbbentem pl. Kispest vasútállomáson. Pár utcányira forgalmas utak, de az állomás környéke olyan szakadt és elhagyatott, mintha a város legszéle lenne. De említhetném Angyalföldet, Óbudát, Kőbánya-felsőt, Budafok-Belvárost stb. csak ez már nem itteni téma.