traficc igazat beszél.
Számomra is elgondolkodtató, amiket a MÁV a kocsiálománnyal művel.
A nyíregyi meg tapolcai gyorsok ocsmány Bhv és By kocsikkal mennek, míg Miskolc környékén a személyvonatok Bo meg B kocsikkal rohangálnak, és akkor még a képtárban látottaknál majd lefordúltam a székről, amikor megláttam origin felújított Ao kocsikat, és egy fecnin 2. osztály volt ráírva és személyvonatban ment.
A mellékvonalaknál meg az dühít fel, hogy akkora pazarlás van csak az urizálás miatt, mert amit szintén láttam egy képtárban, hogy az oroszlányi személy Szili+BDt-vel jár, az még a gazdag nyugatnak is urizálás, de sorolhatnám a szintén hasonló tiszaújvárosi vonatokat is.
Szerintem az inkább barátibb, ha egy Bz elrohangálna Oroszlányba, vagy egy Bz mellékkel Tiszaújvárosba. Ez nem újdonság, mert az IP-k is drót alatt rohangálnak, na meg a Kazincbarcikára is elmegy drót alatt a remot Dáciás Bhv- személyvonat. A lényeg a pénz, ha az olcsóbb, akkor egy így is veszteséges mellékvonalon ne járjon Szili, Szegednél meg a Kiskunfélegyházi személyt Szergej is viszi.
Szülővárosom és gyermekkorom vasútja a 88-as Mezőcsátra. Ebben mára már belenyugodtam, hogy lassan vége lesz, de ez így volt várható minden próbálkozás ellenére(pálya átépítés, csörgős vonatok...) az utasokat elvették a vonattól, vagy inkább eddig a vonathoz vitték, ezért jártak azzal.
Mezőcsáton az állomás a város szélén van, így nincs nagy vonzereje, amikor már napközben óránként, csúcsban mégsűrűbben járnak a Miskolc közepébe a Búza térre a buszok, amikhez jó Nyékládházi vonatcsatlakozások is vanna Pestre, és a buszok számomra szép és kényelmes új csuklós merci buszok, valamint közvetlen pesti busz is jár már. A keverőüzem rég becsukott, a Tüzép már rég közúton szállít, a MÉH sem vonaton küldi el a vasanyagot, és már bírkákat sem szállítanak vasúton, az Erdészet tán még az állomási telepről vasúton szállít. Pedig régen este mindíg volt egy jókora tehervonat Mezőcsátról, sőt láttam párszor délután is.
Igrici, a falu az állomástól majd 3km-re, de ezt régen buszos ráhordással megoldották, minden vonathoz ott állt a megállónál a busz, pedig a 80-as években sem volt 5-6 embernél több. A busz megszünt, mert a Mezőcsát-Miskolci busz bejár a faluba. Helyben az Állami Gazdaság van, annak pár szolgálati lakása, de azokkal mi van, laknak-e még benne nem tudom. Itt tehát már nincs utas.
Hejőbába-Hejőpapi az állomás a két falu között félúton van, a faluk szélei szintén 2-3 km-re vannak az állomástól. Itt is busz ráhordás volt a vonathoz, de ez is megszünt. Hejőpapinál szintén a Mezőcsát-Miskolc busz jár, Hejőbábát meg busz úgy érinti, hogy Igrici-Hejőpapi-Hejőbába-Nemesbikk-Tiszaújváros. Az állomást érintik, de a vonathoz nem csatlakoznak, pont elmennek előtte, így ezek is a Mezőcsát-Miskolc vagy Tiszaújvárosból induló buszhoz járnak.
Hejőszalontán az állomás a falu szélén van, itt is járt busz, itt még lehet utas, mert a miskolci busz a falu másik végében megyen el. Szakáld volt még "közel" gyalog az állomáshoz, esetleg itt gyalogolhat valaki át a rónán, ha nincs kedve buszozni, mert itt is az jár.
Tehát a 88-ason az a baj, hogy a vonal amikor megcsinálták "rossz" helyen megy, így nem tud utasokat vonzani.
Ami jómagamat illeti, véletlenül tavaly tömegközlekedtem Monor-Bp-Miskolc-Mezőcsát vonalon, de sehogy nem jött ki a lépés a mezőcsáti vonathoz, így Miskolctól oda-vissza busszal mentem. De aztán itthon derült ki, hogy a majd 6 órás út többe került( vonatjegy 50%-os, 2 IC pótjegy, Miskolcon egy Taxi 800ft,mert elkapott rövidnadrágban a felhőszakadás, majd vissza nem tudtam MKV jegyet venni, és szerencsémre 1000ft-om maradt az ellenőrnél, valamint kaja, újság, vissza meg 40fok az IC-n is) mintha a kocsimmal(spórólni akartam) lemetem volna 156 km úton és egy matricámba került volna a Füzesabony-Igrici/Mezőcsát szakasz amivel az M3 Polgárig tartó átadása óta 2:00 az út. Hát nem is megyek tömegközlekedéssel ebben a viszonylatban már vagy 8 éve amióta a családban kocsi van csak ha mániám van rá, de a mániám ebben a viszonylatban idén ezzel vége is lett.
De ne is itt versenyezzen a vasút, nekem elég, ha a munkámba naponta Monor-Budapest között elvisz, és ebben versenyképes, itt költsenek, erre biztos megéri, mert mint látni egyre többen teszik le Monoron a kocsit, és vonattal járnak Pestre dolgozni. Hétvégén meg úgy is ha felpakol a család akkor a kocsival fog menni mindenki.
Bocs, ha nagyon hosszú.