Az a helyzet, hogy a Topic és a többi lista és Topic is - hozzá teszem sajnos - csak elenyésző kisebbségét tudja informálni és megmozgatni a kerékpárosoknak.
Különböző statisztikák szerint 9 % körüli ez az arány, de ha az összes közlekedőkét vesszük, akkor jócskán 1 % (ismétlem EGY %) alatti az érintettek aránya...
Ez pedig baromi kevés.
Az, hogy nem heterogén a társaság, az szerintem előnyös. Az viszont, hogy nincs több közlekedéssel kapcsolatos végzettségű ember - különösen az érdekvédelmi területen - nagyon komoly probléma. Mármint számomra. Soxor kellett volna az, hogy ne csak én egyedül üljek - pl. 3-15 emberrel - szemben egy tárgyaláson. Ma még rendkívül autós szemléletű a közlekedés tervezés. Na és ezt a kerékpárosok beszólásai, "izgága megmozdulásai", - egyébként szerintem is jogos, de igazából - "hőzöngő megnyilvánulásai" nem segítik elő. Sőt soxor komolyan ártanak maguknak és az elért eredményeket, a kialakult párbeszéd-készséget azonnal befagyasztják, lerombolják. Nagyon nehéz így dolgozni, eredményeket elérni.
Nemrég találkoztam pár fővárosi képviselővel. Látják Ők is azokat a problémákat, amik vannak, de azt is tudják, hogy
a. vannak durva beszólások a kerósok részéről (gondolom a főrendőrök is beszéltek erről),
b. a szakmailag is megalapozott képviselet nem létezik (kivéve részemről a VBB oldaláról).
Ez sajnos tény. Pláne az utóbbi mondatban meghatározott állítást nem lehet Kerékpáros Egyesületi Elnökök részvételével ellensúlyozni. Azt hiszem ez az oka annak is, hogy én a VBB-nek nagyot tudtam segíteni a munkámmal. Pedig még igazából nem is jutottam el oda, ahova szerettem volna... Erről majd inkább később, ha már sikerült. :-)