Tavaly november és ez áv június között pulettke általában kéthetente (általában péntekenként) utazott Komló-Bp.-Komló között. Reggel Sásdig autó, onnan 258, este Misina vagy Zngő Sásdig, onnan ismét FOMA taxi. Természetesen reggelenként ki szoktam állni fotózni a 4.42-es vonatpótló buszt, általában 4-5 utas szállt le róla, ebből kb. 2 szokott vonatra szállni, azt nem tudom, hogy milyen úticéllal. A későbbi Bz-ről nem tudok, de nem lehet nagyobb az utaszám, így traffic nagyjából jól saccolt Brüsszelből. Mielőtt még mdbz leleplezne, elárulom, hogy ha reggelenként Komlóról indultam a közös kirándulásainkra, akkor kocsival Sásdig mentem, ahol az állomás előtt leparkoltam, és ott szoktam hozzá csatlakozni. Enyhítő körülményként kérem értékelni, hogy ha Pécsről indulok, akkor Pécs-Külvárosról mindig vonattal megyek be a Főpályaudvarra. Ennek az az igen 1szerű oka, hogy a pécsi garázsom és Pécs-Külváros állomás nagyjából azonos távolságra van a lépcsőházajtótól, kb. 100 méterre.
Peti! A csatlakozásokról és a menetidőkről szóló esszéd az valóban helytálló, ennek ellenére holnaptól sem lesz utas. Mivel látom, hogy már kezdesz lemondani a hülye komlóiakról, és a többi településre alapozod a vasúti személyszállítás jövőjét, ezért szánjuk nekik is egy gondolatot.
47-es vonal Komló-Godisa közötti szakaszán fekvő települések hozzávetőleges lakosságszáma:
Komló: 28000 (ezen belül Mecsekjánosi városrész 1000, ők biztosan vonattal mennek és nem helyijáratoznak be a buszállomásra)
Mecsekpölöske: 400
Magyarszék: 1100
Magyarhertelend: 600
Bodolyabér: 400
Godisa állomás: 10, (Godisa nevű település nincs, a Godisa állomáshoz legközelebb fekvő Oroszló kb. 500 lakosú)
Ebből a kb. 3500 főből naponta hányan akarnak Bp-re utazni vonattal? (vagy akár Komlóra-Dombóvárra)