dunci70 Creative Commons License 2003.12.26 0 0 2876
Elolvastam a Topic első 800 hozzászólását ( sok időbe került, de holnap azért folytatom ). Találtam az én szűkebb „ régiómat „( Vésztői térség) érintő hozzászólást is, ezekre szeretnék röviden reflektálni.
Looksharp utasszámlálási adatairól :
„Évente csak 120.000 utasfő körül produkál Vésztő állomás, a vonatok Dévaványa és Gyoma között közlekednek 80-80%-os kihasználtsággal. Hétvégén, már Vésztőtő fullon van a Bz két mellékkel, igaz, ezek a diákok egy része leszáll Szeghalmon, mert vagy a Péter András Gimnáziumba megy, vagy átszáll Püspökladány-Debrecen felé.”
Ezek nem tudom mikori adatok lehetnek és honnan vetted őket (véleményem szerint kb.10 évesek), Ugyanis Vésztőről Szeghalomra és vissza a vasutasokon kívül gyakorlatilag senki nem utazik, diákok meg főleg nem. Olyan Vésztői vasutast is ismerek akinek a gyereke a nevezett gimnáziumba jár, és busszal utazik, (pedig ugye a vonat neki ingyen volna). Az ok nagyon egyszerű: a busz a két település központját érinti ( a gimnázium kapujába teszi le a diákot ), a vasútállomástól meg vagy félórát kéne gyalogolni, ami a mai kényelmes világban valahogy nem megy az embereknek. Vésztőtől Debrecen felé meg szintén azt tapasztalom, hogy nagyon gyér az utas mozgás (esetleg néhány egyetemista). Szeghalomról ( és Körösladányból ) meg minek menne valaki vonattal akár Békéscsaba-Szeged, akár Debrecen felé? Hiszen a központból átlagban óránként mennek a légkondicionált buszok végig a 47-es főúton. A Dévaványa-Gyomai kihasználtsággal egyetértek, ezen a húsz kilométeren valóban van létjogosultsága a szárnyvonalnak.
„A Vésztői 120.000 az 140.000, de ebben benne van már a jegyvizsgálók által eladott menetjegy is. Megjegyzem, a 127-esen Körösnagyharsány és Vésztő között sehol nincs jegykiadás. Legutoljára Komádiban szűnt meg a pénztár. „
A Vésztő-Körösnagyharsány vonalat kevésbé ismerem, fülembe jutott azonban, hogy mivel 10hónapig vonatpótló buszok közlekedtek, ezt az utazók annyira megszerették (gondolom, a településközponti megállás miatt ),hogy aláírást gyűjtöttek, maradjon is meg a busz véglegesen. ( Húszezer utas ezen a vonalon szerintem biztos nincs, olyan kicsik az érintett települések) Ez, lehet hogy nem igaz, de a vonatot mégis visszaállították, amiben nagy szerepe lehet a Vésztői polgármesternek. Ugyanis ő a Vasutas Települések Szövetségének ( VTSZ )elnöke, amely 94-ben akkor alakult, mikor az újságokban megjelentek az olyan bezárásra ítélt vonalakról készült térképek, amilyenekkel ezen a topicon is találkoztam. Vésztőn akkor nagy harc kezdődött, mert a településen szinte az egyetlen munkaadó a MÁV ( többek közt a polgármester rokonait is foglalkoztatva ), és félő volt, hogy az esetleges bezárások sok önkormányzati fejfájást okoznak ( az utasszám itt másodlagos). Teherforgalomról meg szerintem nincs mit beszélni, tekintettel arra, hogy Füzesgyarmat MOL iparvágányt kivéve gyakorlatilag megszűnt. Most jön egy újabb kísérlet, ami valamit bizonyítani fog.
„Ez egy naiv, átgondolatlan, közgazdaságilag, munkaerő gazdálkodásilag, szervezetileg, előkészítetlen, eleve működésképtelenre alakított PR kampány. A dolog - számomra - avval a szomorúsággal is jár, hogy egy általam igen tisztelt, nagyon felkészült, kulturált vezetőt bíztak meg ennek a végrehajtásával. Méltatlan feladatra igen jó embert ....”
Ezt az idézetet ebből a topicból szedtem, és szerintem nagyon találó. Az illető vezetőt már a kísérletre bízták meg ? (mert hallottam, hogy az előző főnök „hirtelen” nyugdíjba vonult) Sejtett valamit ?