v_peti Creative Commons License 2003.12.26 0 0 2866
A szavazás előtt kampányt kell folytatni. Ez nincs meg.
Engem nem az zavar, hogy egy kisforgalmú vasútvonalon megszűnik a személyszállítás, hanem a következők.
1. Bár a MÁV nem tervezte a személyszállítás megszüntetését, de a polgármesternek ezt sikerült kiharcolonia, holott nem ő fizeti a vasútüzemeltetés költségeit.
2. Lett volna lehetőség kompromisszumra (teherpályauvarra költözés), de mégsem azt csinálták.
3. Lényeges költségmegtakarítást nem érnek el vele.
4. A pálya állapota hosszabb távon gyorsabban leromlik.
5. A vasúti összeköttetést sokan presztízsnek tekintik, és erre milliókat rászánnak. Itt ingyen megvan a dolog, erre elüldözik.
6. Komló hegyvidéken van, így hosszabb távon lehetne számolni az idegenforgalommal. Mivel a pálya (egyelőre) megmarad, így néha különvonat is mehetne erre. Ha van rendszeres személyforgalom, akkor ez talán könnyebb.
7. Azért a főbb vonatokhoz lehetne jó csatlakozás. akkor talán többen szavaznának a pénztáraknál. Most könnyű kimondani azt, hogy nincs utas.
(Jó, ekkor se indulna tömött MD szerelvény.)
Összefogalalva: Csodát nem lehet várni. De 1 Bz+1 busz hatékony üzemeltetésével azért lehetne javítani a dolgokon.
Pl. mi van akkor, ha a Komlói diákok vasárnap este a Pécsi jegypénztárnál szavaznak? Senki sem kérdezi meg tőlük, hogy honnan jöttek?
Előzmény: Törölt nick (2863)