Megszűnik a szárnyvonal
A sínpár egyelőre a helyén marad
Komló
A személyszállítás valószínűleg jövőre, az áruszállítás pedig legkésőbb 2006-ban megszűnik a MÁV Komló és Godisa közötti szárnyvonalán. A sínpár – az ipari park fejlődésére számítva – a tervek szerint a továbbiakban is megmarad – legalább is a Zrínyi térig.
Évek óta húzódó tárgyalások után a közeli jövőben pont kerül a MÁV és az önkormányzat közötti megállapodásra, melynek lényege az, hogy a szárnyvonalon véglegesen megszűnik a vasútnak is veszteséget termelő személyszállítás.
– A Komló és Godisa közötti útvonalon lévő valamennyi település polgármesterével egyeztettük álláspontunkat a személyszállítás mielőbbi megszüntetéséről – mondta Páva Zoltán polgármester. – Álláspontunkat a MÁV Rt. is méltányolta, így már a jövő év közepétől úgynevezett vonatpótló autóbuszokkal bonyolítja a személyforgalmat a Pannon Volán Rt.-től teljesen függetlenül a vasúti szállító cég úgy, hogy a „gumikerekű” személyszállítás minden, a szárnyvonalon lévő települést érint.
Páva Zoltán hozzátette: mivel a komlói kőbányát művelő Mecsekkő Kft.-nek 2006-ig koncessziója van a jelenlegi komlói pályaudvaron lévő kőborító működtetésére, az áruforgalmat csak ezek után lehet megszüntetni. A belvárosban lévő pályaudvar felszámolása Komlónak újabb lehetőségeket nyit a fejlődésre.
– Ha a nagy múltra visszatekintő Komló–Godisa szárnyvonal meg is szűnik, a sínpár, legalább is a Zrínyi tér környékéig a MÁV illetékeseivel történt egyeztetés szerint megmarad, hiszen az ipari park fejlődése olyan fordulatot vehet, hogy arra áruszállítás miatt ismét szükség lehet – tette hozzá az elhangzottakhoz a polgármester.