Folytatás helyett inkább bemásolom az egyik októberi hozzászólásomat, ami a vonalról szólt:
"Nemcsak Komlón élnek emberek, hanem a vasút által érintett többi településen is"
Peti, az a véres valóság, hogy a vonal által érintett többi településen élők többségének mindegy, vagy jobb a vonatpótló busz. Nézzük sorban:
1. Komlóiak: nekik mindegy, mert mind Komló állomáson, mind Mecsekjánosi mrh.-n a felvételi épület elől megy a busz.
2. Mecsekpölöskeiek: dettó.
3. Magyarszékiek: dettó, de csak azért, mert a pótlóbusz nem áll meg a faluban, hanem átmegy rajta.
(4. Barátúriak: nem játszanak, mert csak a pótlóbusz megy át rajtuk.)
5. Magyarhertelendiek: a busz a falu szélén áll meg, a vonat kint a francban.
6. Bodolyabériek: ugyanaz, mint Hertelend.
7. Godisaiak: mindegy nekik, mindkettő messze áll meg a falutól.
8. Sásdiak: ugyanaz, mint Komló és tsai, a busz állomás előtt áll meg.
Vagyis a vonalon egyetlen település sincs, ahol előnyösebb helyen lenne a vasút az utas szempontjából. Ha a pótlóbuszt nem kötné a vasúti állomáskiosztás, akkor még inkább felé billenne a mérleg, mert megállhatna Magyarszéken és Barátúron is. Ugyanez igaz Komlóra is, ha a "vonat" a 19-es végállomásról indulna, 5-ös betéréssel, akkor pl. lehet, hogy ismét kevesebben választanák a Pécsen keresztüli uatzást, mivel ez kb. 10000 embert, a város lakóinak kb. harmadát bevonná a "vonatközlekedésbe."
Az utolsó mondathoz annyi magyarázat, hogy a tárgyalások kezdetén a polgármester azt szerette volna, hogy a pótlóbusz ne a vasútállomásról (ami a buszállomnás mellett van), hanem Körtvélyes városrészből induljon. Ez nem rossz ötlet, de a jelenlegi szabállyozás szerint járhatatlan, illetve fű alatt némi fordaszervezési trükkel megoldható lenne. A jelénlegi felállás szerint viszont már nem a Volán pótlóbuszozni, így az ötlet mehet melegirattárba.
Végezetül még annyit, hogy nekem fog talán a legjobban vérezni a szívem az utolsó Bz után, de ötletem nakkor sincs, hogy honnan szerezzünk utasokat. Neked van?