"Leirta már sokszor.:
- volt idő amikor ott megtelt a hatrészes MD motorvonat.
Ma a szóló Bz is sok. "
Úgy látszik, hogy nem elégszer.:-)
Majd lassan írom, hogy mindenki megértse.:-) Komlón több, mint 10000 munkahely szűnt meg 1990 óta. A dolgozók jelentős része ingázó volt, akik a vasútállomásra és három autóbuszállomásra érkeztek. Munkaerőpiaci oldalról a város vonzáskörzete átnyúlott Dombóváron és Bonyhádon túlra. Nem csak a vasúti utasok tűntek el, hanem a buszosok nagy része is. A Volán-topicba októberben belinkeltem egy képsort a geszenyési és a bétai buszállomás mai állapotáról, elég lehangoló. Ahogy traficc írta, a komlóiak úticélja Pécs, ha netán épült volna vasút a két város között, a kutya nem akarná felszámolni a vasúti személyszállítást.
Ami egyedülló a 47-est illetően, hogy nem a MÁV, hanem az önkormányzat kezdeményezte a személyszállítás buszra terelését. A MÁV még néhány héttel ezelőtt is abban gondolkodott, hogy ha már mindenképpen ki kell telepíteni a vasútállomást, akkor a teherpályaudvar magasságában építene egy kis állomásépületet. Még néhány nappal ezelőtt is arról írt a komlói önkormányzat által kiadott hetilap, hogy a jövőre elkészülő TESCO szomszédságába költözik a buszállomás és a vasútállomás is, valamint a kőrakodó. Egyébként a teherszállítás az más kérdés, szvsz az ipari parkban soha nem fog olyan befektető megjelenni, akinek szüksége lenne a vasútra, azonban a Komlóról kivezető utakon jól érzékelhetőek a közúti kőszállítás rongálásai, így vagy az utakat kell rendberakni, vagy fenn kell tartani, sőt erősíteni a vasúti szállítást. Ha ez nem így lesz, akkor az utak állapota már egy-két éven belül katasztrófális lesz.