spiroslyra Creative Commons License 2003.12.11 0 0 35
"Θα θέλαμε ν' αναφερθούμε ειδικώτερα στην περίπτωσιν του μουσικού (είτε για μουσικόν ερμηνευτήν πρόκειται, είτε για συνθέτη). Ο σημερινός (Ευρωπαίος) σπουδαστής μουσικής θα πρέπει πρωτίστως να κατανοή την σημασία των λέξεων με τις οποίες εκφράζονται οι βασικές έννοιες της επιστήμης και τέχνης του. Οι περισσότερες απ’ αυτές τις λέξεις - έννοιες, είναι ελληνικές και περιλαμβάνονται στα σωζόμενα έργα των αρχαίων Ελλήνων, κυρίως του Πυθαγόρα (από σημειώσεις του Αρχύτα), του Πλάτωνος (στην «Πολιτεία» και τους διαλόγους «Γοργίας» και «Τίμαιος»), του Αριστοτέλους, του Αριστοξένου από τον Τάραντα κ.α.. (Θύμα αποσιωπήσεως της ιστορίας μας και ο Αριστόξενος – Δ΄ αιών π.Χ. – ο μέγιστος θεωρητικός της μουσικής, φιλόσοφος, ιστορικός, πολιτικός, παιδαγωγός, φυσικός, συγγραφεύς 453 βιβλίων, ο πρώτος που επρότεινε τον «συγκερασμό» στο χόρδισμα ( δηλ. την υποδιαίρεσιν της οκτάβας σε δώδεκα ίσα ημιτόνια) όπως έκανε 2.000 χρόνια αργότερα ο Μπαχ. Παρ’ ότι η θεωρία του είχε διαδοθεί ως τις Ινδίες, αγνοείται σκανδαλωδώς από το «Petit Larousse»!!)."
http://www.helleniclanguage.gr/moysikh_ell_rizes.htm