naiv Creative Commons License 2003.12.04 0 0 18
"Ez egy privatizációs sikertörténet, ez kifejezetten kudarc?"

Ez a kérdés sosem hagy nyugodni.

Mi szünt meg:

- nincs Orion (háború előt világhírű rádió gyár)
- nincs EMG, nyugaton sok műszert gyártanak alacsonyabb színvonalom ma is, mint abban a gyárban és megélnek belőle
- nincs BHG
- nincs BRG
- nincs MechLabor
- nincs MOM
- nincs FMV
- nincs TÁKI
- nincs MIKI

stb....

Azok a mérnökök akik ezekben a gyárakban, fejlesztőségeknél fejlesztettek, most multinacionális és ázsiai cégek jó és kevésbé jó termékeit árulják, gyakorlatilag hozzáadott érték nélkül a profitot a nyugati, amerikai és keletázsiai cégek zyebébe nyomva.

- nics Csepel Autó
- lassan nics Ikarusz busz
- nics Ganz (motorvonataink, diesel motorjaink, transzformáatraink, villamosgépeink) versenyképesek voltak,

helyette hozzuk be a Siemens villamost, mozdonyt stb., IVECO teherautót, MAN, Renault stb. kamiont, Volvo (lengyel!) autóbuszt.

Ezeket az eszközöket garantált profittal külföldi tulajdonban lévő erőműveink látják el árammal....

A MATÁV átsegíti a nehéz időkön a Deitsche Telecomot, minta DT legjobban profitáló koronaékszere...

Pincér és kereskedő nemzet lettünk, de csak saját magunknak árulunk, egy 10 milliós piacra, a profit áramlik kifelé, vissza nem igen forog...

Kevés az üde kivétel (Suzuki, IBM, míg működött, Audi, Opel) itt legalább bérmunkában tudjuk elsajátítani a technológiát. A Rába feljövőben.

- nics magyar élemiszer ipar, a multináci cégek diktálják a felvásárlási árakat a vergődő mezőgazdaságnak, míg a profitot cipelik kifelé.

Mindent eladtunk, bankrendszerünket, most jön a Szerencsejáték Rt, a Nemzeti Tankönyvkiadó, a MOL maradéka stb.

Ez a pozició a legrosszab a környező országok között.

Eközben a privatizáció során kapott üveggyöngyökből hihetetlen mennyiségű luxusvilla és luxusautó képződött. Ára az ország teljes eladósodása volt, miközben minden tulajdonunk idegen kézbe került.

Van e ebből kiút?

Előzmény: naiv (-)