"Ez egy privatizációs sikertörténet, ez kifejezetten kudarc?"
Ez a kérdés sosem hagy nyugodni.
Mi szünt meg:
- nincs Orion (háború előt világhírű rádió gyár)
- nincs EMG, nyugaton sok műszert gyártanak alacsonyabb színvonalom ma is, mint abban a gyárban és megélnek belőle
- nincs BHG
- nincs BRG
- nincs MechLabor
- nincs MOM
- nincs FMV
- nincs TÁKI
- nincs MIKI
stb....
Azok a mérnökök akik ezekben a gyárakban, fejlesztőségeknél fejlesztettek, most multinacionális és ázsiai cégek jó és kevésbé jó termékeit árulják, gyakorlatilag hozzáadott érték nélkül a profitot a nyugati, amerikai és keletázsiai cégek zyebébe nyomva.
- nics Csepel Autó
- lassan nics Ikarusz busz
- nics Ganz (motorvonataink, diesel motorjaink, transzformáatraink, villamosgépeink) versenyképesek voltak,
helyette hozzuk be a Siemens villamost, mozdonyt stb., IVECO teherautót, MAN, Renault stb. kamiont, Volvo (lengyel!) autóbuszt.
Ezeket az eszközöket garantált profittal külföldi tulajdonban lévő erőműveink látják el árammal....
A MATÁV átsegíti a nehéz időkön a Deitsche Telecomot, minta DT legjobban profitáló koronaékszere...
Pincér és kereskedő nemzet lettünk, de csak saját magunknak árulunk, egy 10 milliós piacra, a profit áramlik kifelé, vissza nem igen forog...
Kevés az üde kivétel (Suzuki, IBM, míg működött, Audi, Opel) itt legalább bérmunkában tudjuk elsajátítani a technológiát. A Rába feljövőben.
- nics magyar élemiszer ipar, a multináci cégek diktálják a felvásárlási árakat a vergődő mezőgazdaságnak, míg a profitot cipelik kifelé.
Mindent eladtunk, bankrendszerünket, most jön a Szerencsejáték Rt, a Nemzeti Tankönyvkiadó, a MOL maradéka stb.
Ez a pozició a legrosszab a környező országok között.
Eközben a privatizáció során kapott üveggyöngyökből hihetetlen mennyiségű luxusvilla és luxusautó képződött. Ára az ország teljes eladósodása volt, miközben minden tulajdonunk idegen kézbe került.
Van e ebből kiút?