revox Creative Commons License 2003.11.13 0 0 5
üdv!

Elolvasva kissé mosolyra fakadtam,mármint a cikket. A TD-t nem ismerem, de van egy 1.3 16V 92 évvégi darabunk. Nos eme mosoly akkor főleg előjött,amikor suzukival hasonlítják. Valahogy úgy érzem,mint amikor a színezüst audio note hifikábeleimhez hasonlítják a sufniban tákolt,vagy "médiában" kapható gagyi drótokat (ha ez érthető). Olyankor is afféle profik nyugalmával és a száj szélén némi mosollyal kell kezelni a dolgot :)

Rövid története az,hogy olyan autót akartunk,ami kicsi, de erős aránylag, megbízható és kevés dolgot azért bele tudok pakolni. A súlyemelő egyesületet nem szándékoztunk beültetni,bár attól egy suzuki is beszarna. A még előkerülő alternatívák voltak a renault 5 turbo, suzuki GTTi(ez japán suzuki,nem a 45LE-s magyar trabant), Renault clio 1.8 16V, Honda CRX és a civic 1.6 16V.
A reanultok a kedvenceim,de mindeki riogatott, hogy sokat esznek és előtte volt egy sima 5gtl-em,ami kievett mindenből, majd egy gordini turbo,ami főleg. A CRX alváza 8cm-re volt az aszfalttól,ezért letettünk róla,mivel minenapos használatra kell (hótoló, egyébként szép 160LE-s mugen volt) kezdett bizonytalan lenni,de végezetül a szerelő elmesélte miket talált benne,így töröltük. nomeg pakolni se nagyon lehet. A civic látszott jó alternatívának,de az is totál le volt hajtva. Sajna ezek már 10 éves gépek és szinte az összes CRX-et mindhárom gazdája megfingatta már. nehéz jót találni. Végül az első próbakör után valami elkapott,hogy ez lesz az. Ekkor még hazamnetünk üres kézzel,mert a civic volt szinte biztos,de a szerelőnél kiderült a turpiszság. karambol,stb... no eme charade egy nőcié volt. hihetetlen szép állapotban, kívül belül. Szerelő leakadt tőle. Elég olcsón (akkor az átlagos 8-900ezres árhoz jó volt),talán 680-ért vettük és egyből rávertem 60ezret a különféle cserékre. olaj,gyertya,szíjak, stb...

Azóta volt egy defektem, egy gumi szálszakadásom, egy kutyát elcsaptam és megrepedt a lökhárító és kitört a lámpa. Nos lámpát nem volt könnyű szerezni,mert rendelni kelett, de lett (én a túrkálót/bontót hanyagolom. lusta vagyok ott kutakodni,meg azt se tudom merre van ilyen felénk-debrecen)
Lopni nem szeretik,mert azt se tudják micsoda.

Nos én nem érzem rosszabnak egy suzukitól,sőt ebbe minden féle szégyenkezsé nélkül űlök be. a 90 paci arra elég is,hogy a lámpánál nagyzoló,de igazából csak nagynak tűnő autókat rendreutasítsa. Igazából nem is kímélem. Megyek vele sokat városaban,néha országúton. Városabn nincs vele gond, országúton viszint tényleg zajos kicsit. 130-140 körül jön a szélzaj a tükörnél. egyébként a 150-es tempót elég jól bírja,igaz ekkor már kicsivel 5000 felett a fordulatszámmérő, de ez kb 1500-2000-el többet bír,mint a suzi.
Negatívuma még aváltója. kissé nehézkes kezelni, nem csúszik be könnyen, ellenben a tesztpéldányban látható váltóméret nekem idegen. egy kis finom alacsony botkormány van benne. szerintem ama wartburgváltót a gazdi applikálhatta oda.
mi van még. rugózása elég tré. hamar felkoppan. bár a civic még rosszab volt,de az kicsit ugye sportosabb. Az óra tényleg halott erős fényben(pl napsütés)
fogyasztása fene tudja. sok várossal,némi országút(kb 40) mentem 2ezerből 130km-t. az kb 130-on 8 liter, de nem kímélem és nem öregemberesen járok vele. ezt a gyári gumiktól(155) nagyobbal hozta(165) téigumira váltva kicsit csalódás,mert a gyorsulása visszaesik,pláne hogy a télit is 165-ösre vettem. Hátránya még,hogy kipuffantót érdemesebb rá csináltatni,mert elég hülye mérete van az eredetinek. Feltétlenül kell rá venni alukereket,mert rém ronda a megkopott acélfelnis kerekeivel,de nem szabad túl nagyot,igaz alámegy a 17"-os is.
ja, belső kárpit. szerintem nyugis egysezrű és mindeképpen "fapadtalanabb" benyomást kelt mint nagynéném swift-je. ettől függetlenül tényleg primitívnek hat,de legalább működik :)
alkatrészek drágák :)

egy bizt,ha valaki szerez egy szép példányt nem csalódik benne. én nem cserélném egy vadi nyú svift-re,ez bizt.

persze egy jó hondára beneveznék,de nagyon nehéz jót találni. feladtam. amire nekem kell a gép (melózni járni és néha debrecen-budapest távra) tökéletesen elégedett vagyok vele.