Hello thaliások!
Már régóta akarok egy thalia-fabia összehasonlító tesztet írni csak úgy a magam amatőr módján!Most van egy kis időm úgyhogy hozzá is kezdek.
A dolgok előzménye,hogy volt egy 1.4-es thaliám,még akkor vettem amikor elkezdték árulni és (gondolom ebből kifolyólag-mármint,hogy új volt még a tipus) volt alkalmam megtapasztalni minden gyermekbetegségét.Azt,hogy azóta ezeket kijavították-e nem tudom.Aztán egy szervízlátogatás utáni éjjelen ellopták a kicsikét,megvallom nem fájt volna érte a szivem ha lett volna casco rajta.De nem volt így egy nagy érvágás volt számomra.
Valamivel járni kell ezért úgy döntöttem,hogy befizetek egy egyszerű fapados skoda fabia eco-ra (1.2-es 3 hengeres motorral)...Aztán később a nejem lenyúlta a kicsikét és én megvettem a magam fabiaját egy 1.2 es 12szelepes kombit.
Ennek a két autónak a tulajdonságait fogom össze hasonlítani az első generációs thalia-nál tapasztalt "borzalmakkal".
Nagyon boldogan vettem át a thaliát,életem első új autóját.Az első hónapban nem is volt semmi gondom vele.A második hónapban (átlagos használat mellett)a váltó elfelejtette az 1,2,4,5 és hátramenet sebességeket.Egyszeűen csak hármasba lehetett betenni a váltót.A legbosszantóbb az volt,hogy néha magától megjavult,hogy aztán a legváratlanabb pillanatokban jöjjön elő újra a hiba.
A szervízben a szerelő ment vele egy kört és közölte,hogy semmi baja a váltónak és akkor valóban nem is volt...Aztán a sokadik elakadás után bevittem és közöltem,hogy keressék meg a hibát mert ez így nem mehet tovább.Néhány napi keresgélés után a szerelő urak(újpesti baumgartner) közölték,hogy nem volt annak semmi baja,ők ugyan meghúztak minden csavart a váltón de az nem lehetett a baj...Érdekes módon onnantól kezdve megfelelően működött a váltó.Szándékosan nem írom,hogy jól mert a fabia váltójához képest csak egy vacak akadozós szerkezet volt de akkor még nem tudtam összehasonlítani csak az előző szocialista csodáimmal-abba a képbe pedig bele illett!
Ismét néhány nyugis hét következett amikor is egyszercsak(szerencsére a lakhelyemhez közel)leállt a jó török szerkezet(pontosabban nem indult be újra)...
Nem idult,se kép se hang.
Kihívtam az ingyenes renault assistance szolgáltatás-t nyújtó szervízkocsit.Helyette 2óra mulva jött egy autóklub-os sárga corsa és a szaki úgy indtott,hogy ő bizony 2800ft kiszállási díjat kér!No comment.
Átnézte a verdát és közölte,hogy az indításgátló chip-je (ami a kulcsban van)mondta fel a szolgálatot.A legegyszerűbb megoldást választottuk és elvitt haza a pótkulcsért.A poén a dologban,hogy ha a lányom nem töri el a vállát akkor éppen valahol horvátországban nyaraltunk volna és nem vagyok biztos benne,hogy vittem volna pótkulcsot...
Aztán irány a szervíz.A kulcs csere 4 hét,addig járhatok a pótkulccsal és imádkozhatok,hogy abban nem romlik el a chip.
Hamarosan ért a következő meglepetés,autópályán haladva 130körül levállt a szélvédő körüli gumicsík és szépen repkedett a kocsi mellett...
A szervízben volt pofájuk közölni,hogy ez a gumicsik gyárilag nincsen rögzítve és ez bizony előfordulhat néha,ha zavar akkor ragasztassam be egy karosszériásnál.Ennyi.
A fellengzősen hologramm-szürkének nevezett metál fényezés eközben szépen elkezdett foltokban felpattogzani a kocsin.Ezt már fel sem vettem,legalább gurult a verda.
Még nem volt fél éves az autó amikor a légzsák hibáját jelezte egy kis lámpa,a relét kellett cserélni és alig 1 hónap alatt megvoltak vele:(
Szintén kellemes volt amikor a csomagtér ajtó zárja nem volt hajlandó kinyílni.A rendőr nem nagyon értékelte a mesémet,hogy az irataim a csomagtartóban vannak a táskámban.Egy autósegélyes 3ezer ft-ért megoldotta a problémát véglegesen...Volt még az ajtó kilincs rendszeres beakadása és a duda elnémulása...Aztán az autó ellopásával megszüntek ezek a hibák.
Csak casco lett volna rajta...
A motorja elég jól húzott és 8 liter között fogyasztott.A rugózása borzalmasan billegős volt főleg nagy tempónál,már amikor mertem vele 100 felett menni mert nem féltem,hogy elhagyom a szélvédőt.A csomagtér elég nagy volt de borzalmasan rosszul pakolható a szűk nyílás miatt.
Arról már nem bocsátkozom feltételezésekbe,hogy miért a nagyszervíz utánni éjszakán vitték el a ház elől.Úgyis mindegy.
Talán feltünt,hogy a skodákról nem nagyon írtam.Egyrészt azért mert ez egy thalia topic másrészt pedig nincs mit,minden flottul működik.Hiba nem volt, a fogyasztás kedvező(5.5-7l) a váltó és a motor remek és a lényeg,hogy a lassan egy év alatt egyik fabia sem romlott el egyszer sem!Ez talán elvárható egy 3.3 és egy 2 milliós új autótól.De elvárható lett volna a 2.7 milliós thaliától is!
Sajnálom ha megbántottam a thalia tulajok érzéseit és remélem,hogy ez már nem jellemző a típusra.Az ismerősöm 1.5éves clio-ja például gond nélkül üzemel...
Na hello