Ebben igazad van, tényleg nem költöztettek ki vasútállomást. (Szerencsére.) De sose lehet tudni, mit hoz a holnap...
Buszállomás kiköltöztetése:
A Népligetbe való kiköltözést én sem tartottam túl jó ötletnek. Igaz, cserébe színvonalasabb lett a pályaudvar. Más kérdés, hogy az Erzsébet téren sem lett volna célszerű az egészet ott tartani.
Nyíregyháza: Jelenleg van egy, a vasútállomáshoz közel fekvő buszállomás. ASzó volt róla, hogy azt is ki akarják költözteni valahová. Ráadásul két részre bontani. Én SZVSZ ezt is ellenezném. Főleg a két részre bontást.
Szeged: Itt sem tartom túl szerencsésnek a kiköltözést, ebben a formában. Itt SZVSZ jobban elfogadható lett volna egy kettébontott buszállomás.
Pl. Részben Rókuson, bár ezt a pláza megépítése előtt kellett volna odatervezni.
Más városkban sok helyen több jelzőlámpánál is meg kell állnia a busznak, meg szűk utcákban kell araszolnia a nagy forgalomban. Akkor inkább jól jön egy, a vasútállomás melé telepített buszállomás. (Ha elfér.) Mondjuk ez pl. Vásárosnaményben nem a legjobban sikerült.
Egyéb kiköltözések: Sok városban régen a főtérről indult a busz. De akkor volt mondjuk 3 kocsiállás, meg napi 15-20 busz, összesen, és nem irányponként. Vagy annyi sem. Akkor tényleg elfértek. (Ausztriában van számos ilyen példa.)
Ilyen helyeken tényleg nem volt más megoldás, mint a kiköltözés, de nem a város szélére.