"A helyi buszok nagy része érintené az új állomást? "
A helyi buszok döntő többségének van kb. 100 méteres sugarú körön belül megállója legalább egy irányba. A 2, 2/A, 2/K, (bár nekik ott van Mecsekjánosi mrh.) 7, 9, 16-os járatoknak kellene egy megállót kiépíteni a meglévővel szemközt, így kifelé is megoldott lenne a dolog. A 8, 8/A-s járatoké kicsit messzebb van a megállója (kb. 300 m), egyedül a 3-as járat indul távolabbról és más irányba, kb. 600 méterre a lehetséges új állomástól.
"Ráadásul pont olyan helyen emlegetik ezt a dologot, ahol igencsak kedvelik a vonatpótló buszokat."
Érdekes módon itt fordított a helyzet, mint a két vonatpótló busznál, most a MÁV ragaszkodik a vobatokhoz.
"tény, hogy Pécsre sokkal jobb a buszközlekedés, mint a vonatközlekedés. De pl. Budapest felé, a vasútnak kell lennie a fő közlekedési eszköznek"
Sok-sok éve még Bp. felé úgy ment a dolog, hogy 5 óra körüli MD, majd UD-ról Somogy-expressz. Ma már az a jellemző, hogy 5.50-es busz Pécsre, majd Mecsek IC. Diákok vasárnap régen 17 körüli MD, majd Baranya-expressz, ma már szintén Pécs, és vagy Zengő IC, vagy S 18001. A Komló-Pécs MÁV-buszok ennek ellenére megbuktak. Az utazási szokások átformálódtak az évek során, pedig így drágább.
"Egyébként azt sem értem, hogy a reggeli két vonat helyett miért jó, ha busz megy Komlóról Sásdra? "
Így később kezd a komlói vonali személyzet (van még pár vonali őrhely), megspórolnak egy keresztet, amit csak Magyarszéken lehetne végrehajtani, és így 38610-et előbb behozni. Az hogy mi olcsóbb, üresen járatni a buszt visszirányban, vagy egy motornak és a vonatszemélyzetnek Komlón éjszakázni, valamint egy plusz motornak és személyzetnek kijönni 38610-zel, azt ki kell számolni.