Ma csak MAN alvázas képeket teszek be, mert hozzájutottam egy MAN könyvhöz és nagyon sokérdekes infohoz jutottam.
A német BASF vegyipari cég a szövetségi minisztériumal közösen 50-50%-ban finanszírozta
ezt a tűzoltót amihez ihletet, a kuwaiti olajtűzek eloltásához használt magyar Big Wind jelentette. A költsége 3.400.000 német márka volt.
A hajtómű az kiképzőrepűlő "Alpha Jet"-től jött és a BMW-Rolls-Royce cég által lett átalakítva.
Az oldalsó rész szállításkor összecsulható védve ezzáltal a sérülésektől a "hajtóművet". A fülke tetején az üvegkupolában figyel és irányit az oltó személy.
A többi paraméter szerepel a kisérőszövegben, ezt azt nem részletezem.
további képek
Turbo-Löscher
Rosenbauer Panther
Saval-Kronenburg Steyr alvázon. A céget a 90-es években megvette a Rosenbauer. Pedig milyen szép, erőt sugárzó neve volt...
MAN 10x8 (KAT IA1.1 sorozat) Toni Maurer által épített 5. tengelyel, Bronto Skylift. 56m-es magasságig tud menteni. Stuttgarti reptéren "él" 1997-óta.
talán az egyik leggyorsabb tűzoltó a világon.
Maximális sebesség 140km/h, gyorsulás 0-80km/h-ra 19s!!!(mindezt 38t össztömeggel!!) A pályázat kiírásakor az elvárt minimális gyorsulás 0-80Km/h-ra 25s volt! Mível 1.-2. fokozatba nem váltott elég gyorsan az automata váltó, ezért az 1. fokozatot reteszelték és az autó egyből 2. fokozatban indul.
Tulajdonképen az autónak illetve az akkori német honvédségi és Müncheni reptéri tendernek köszönhető a Ziegler Z8 és a Rosenbauer Panther család születése. Természetesen mind MAN alvázra készült.
Panther
Találtam közben más autókat ezért azokat is beteszem
A Volvo, DAF, Renault, Magirus közös fejlesztésű fülkével.
MAN