Köszönöm a válaszokat.
- Christan ID-től kérdezném, hogy a barátodnak melyik szervizben szerelték fel a légterelőket az autójára? Ahol én veszem a kocsit, ott légterelőt adni nem ugyanis tudnak.
- nemfétől pedig azt, hogy a zavaró hangjelenség saját tapasztalat, Kalosnál? És csak lehúzott ablaknál jelentkezik, vagy ha fel van tekerve, akkor is?
Légterelőkre én két okból is gondoltam. Az egyik az, hogy a Kalos napellenzője viszonylag rövid, és ha oldalra hajtod, nem árnyékol eléggé, nem nyúlik eléggé hátra. Ha van egy (sötétített) légterelőm, ami az oldalablak felső sávjában árnyékol, akkor az valószínűleg csökkenti az elvakítást oldalról.
A másik ok, hogy ha esik az eső, már egy kicsit letekert ablaknál is befolyik a víz, ami nem túl kellemes, és amíg fel nem szárad, nem túl szép nyomokat hagy az ajtó műanyag borításán. Gondolom, hogy a légterelő ezt meggátolná.
Egyébként van még egy ok, ami miatt megfontolandó, hogy kissé letekert ablakkal autózzunk.
A lufik. Ha az airbag(ek) beindul(nak), akkor az nagyon hirtelen, robbanásszerű nyomásnövekedést okoz. A kocsi utasterében lévő levegő arra tágul, amerre tud. Ha van nyitott ablak, akkor inkább ott megy ki, de ha minden ablak zárva van, akkor a megnövekedett légnyomás esetleg beszakítja a dobhártyádat, halláskárosodást okozva. Az autógyárak tudnak erről, de nem propagálják, illetve elintézik azzal, hogy jobb süketen élni, mint sehogy. Hát ezt segíthet kivédeni a kissé nyitott ablak.
- Rudyboynak köszönöm az infot, megkérdezem Szatunáékat, hogyé aggyák?
Továbbra is érdekel az üléshuzat beszerezhetősége, talán nemfe, vagy Négyesi urak tudnának bővebbet mondani?
Sziasztok!
qristof