14 éves gyermekem a fogyasztói társadalom értékes tagjaként két éve gyűjtögeti a zsebpénzét szorgalmasan.
Idén új bankkártyát kapott, lévén betöltötte a 14-et.
Boldogság, szép új kártya, rajta narancs-szeletek.
Ma reggel be kellett vinnie az iskolába 8 000,-Ft-ot, tankönyvekre. Abban maradtunk, kiveszi a saját számlájáról, mi pesdig majd délután oda adjuk neki a pénzt. Reggel el is ment egy OTP bankfiókhoz, ahol is az automata rögtön bevonta a vadonat új kártyát.
Így a gyermek nem vitte a tankönyvek árát. Több mint kellemetlen.
Délután elmentünk érdeklődni, hogy mi történt, és hogy hozzá férhetnénk -e a gyermek pénzéhez.
A válasz egyértelmű "NEM" volt. Közölték velünk, hogy a kártyán nincs fedezet.
Mutattuk a legújjabb bankszámla-értesítőt, amin látszik, hogy nem fedezetlen a számla. Sőt a számítógép szerint is van rajta 65 000,-Ft. A pénzt mégsem vehetjük fel, de még a kártyát sem kapjuk vissza. Forduljunk a számlavezető fiókhoz.
Fordultunk.
A számlavezető fiók közölte, a gép tudja, mit csinál, rendeljünk új bankkártyát. Ők nem tudják mi történt. Az sem érdekli őket, hogy saját bankjuk egy másik fiókja bitorolja a jogos tulajdonunkat képező plasztiklapot. Hajthatatlan volt az ügyintéző, és csak amikor a médiával és az Internettel fenyegetőztem, volt hajlndó lépni. Akkor aztán 10 perc múlva visszahívtak, és közölték, nem tudni hogyan, de törlődött a gépből a gyerek kártyája. Menjek be, és rendelhetek másikat.
Hát így szoktassuk gyermekeinket a bankkártyák használatához.