Kedves Toth Kati es Mindenki,
De mi van ha csemeténk belép a kamaszkorba?
Egy pillanatig nem akarok itt gyereknevelesi szakertokent feltunni, de.......
Sok szulo akiket lattam, pont forditva csinal valami fontosat. Amikor a gyerek 3-4-5-stb eves, akkor probalnak logikusan magyarazni a gyereknek, akkor probaljak megertetni veluk a problemakat, de mire serdulokorba jutnak, elfogy a turelem es megprobalnak csak "parancsok" utjan atvergodni a hetkoznapokon. Pedig ezt pont forditva kene. A gyereknek eloszor kell megtanulnia az engedelmeskedest (3-4-5-stb. eletkorban), es amikor serdulokorba jutnak, akkor kell erre raepiteni a logikus kommunikaciot. Amikor a gyerekek atlepik a 10 eves korhatart, sokkal tobbet kepesek megerteni, mint azt az atlagos szulo hiszi. Akkor kell elkezdeni megszoktatni a gyereket arra, hogy mindent meg kell indokolnia. Es ha ezaltal a szulo kepes arra, hogy parbeszedek kapcsan a gyerek jojjon ra a hibakra, ahelyett hogy a szulonek predikalnia kellene, az sokkal hatekonyabb. En legalabbis ezt tapasztaltam a sajat ket gyerekemnel, akik most mar 22 es 20 evesek.
Ja es meg valami. A kamasz "abbol el", hogy a szuleinel felfedez hibakat, az az "adu asza" a sajat hibaira. Ennek a hatekonysagat lehet csokkenteni, ha a szulo szemrebbenes nelkul ELISMERI a hibait, sot maga a szulo hangsulyozza ki. Latszolag paradox a dolog, de a gyerek UGYIS ESZREVESZI, es az oszintetlenseg csak hozzaad a problemahoz.
Gabor