M62 187 Creative Commons License 2003.08.19 0 0 2113
Érdekessége volt viszont a Solt-Dunaföldvárnak, hogy nem tudom honnan kezdték szelvényezni:

Ezer bocs, hogy csak most olvasgattam errefelé...
Nem tudom, hol vannak most azok az anyagok, amikből idézhetnék, ezért csak fejből irogatok:
A Solt–Dunaföldvár táv kb. 13 km (ha jól emlékszem). Ellenben a vonal díjszabási távolsága az átadáskor 33 km volt. Ez amolyan hídvám-szerűség lehetett, vagyis +20 km-t hozzáadtak a földrajzi távolsághoz.
A fura szelvényezés oka azonban az lehet, amit egy öreg dunaföldvári pályamester is mesélt, hogy a Fülöpszállás–Solt vonalat elkezdték építeni, az alépítmény több szakaszon is készen volt, sőt elkészült a szelvényezés is. Valószínűleg ennek folytatása a Solt–Dunaföldvár szelvényezés...

Előzmény: Krtek (1683)