Szia.
Nalam valahol ott elol, a motorhazfedel retesze mellett irja 4 nyelven, hogy a ventilator beindulhat (igy mukodesben is maradhat) meg akkor is ha a motor all.
A hutofolyadek homersekletet mero senzor bent van a motorban; ha o meleget erez akkor beinditja a ventilatort. Ez a beinditas fuggetlen attol, hogy a kontaktkulcs a zsebedben vagy az autoban elforditva all.
Viszont ha a motor megallt akkor a hutofolyadekot forgato pumpa is leallt es a ventilator hiaba forog, huti le a hutoben levo vizet ha ez nem tud (?) eljutni a senzorhoz, hogy az kiadja a parancsot a ventilatornak leallasra.
En ha kiszallaskor hallom hogy forog a ventilator, visszaulok, beinditom a motort es addig jaratom amig a ventilator leall (kb. 5-10 mp, ritkan 15).
Azert feltetelezem, hogy a Renault csak beepitett valami vedelmet is, mert egy jol felhevult motort (mukodik a ventilator) ha megallitasz es a viz tobbet nem forog akkor az ott, lokalisan abban a pillanatban felfo. Ilyen vedelem lehet valami sokkal kissebb kapacitasu, akkurol mukodo masodlagos hutovizforgato pompa (?).
Apropo, tudjatok hany fokos a hutoviz ezekben a benzines Renaultokban optimalisan? 102 celsius. A rendszer nyomas alatt van, es ezert a forraspont magasabb es 102-n meg nem fo (lehet ez mas autoknal is igy van es csak nekem ujdonsag). Oda kell figyelni, hogy a tagulasi edeny fedele mindig jol be legyen csavarva.