Most jön a hajlítás.Ezt úgy csináljuk, hogy a 220-250enti hosszú darab mindkét végére teszünk egy ívet, és aztán vágjuk le a megfelelő egyenes kifutó szakaszok után készre.Ez azért jó, mert hajlításnál nem kell a végénél már csak egy rövid darabbal kinlódnunk, eszméletlen feszítőerőt kifejtve, hanem a másik felét megfogva, nagyobb erőkarral dolgozunk-könnyedén.
Szóval betesszük a köracél végét az egyenes szakaszba, a stiftek mellé, és szépen ráhúzzuk a kivágott ívre a vasat, mindig a nekünk tetsző távolságban megfogva az anyagot.Így:
És meglepődünk, milyen könnyű.Lehetőleg egymenetben csináljuk, úgy szebb ívet kapunk.Egy kicsit ki fogja magát rugni, amikor elengedjuk, ez nem is baj.
Ezután fűrészelés a megfelelő helyeken, és kifúrjuk a kinti végénél, az akasztónak egy 4-es fúróval.
Ha van hegesztőnk, akkor felhegesztjük a zártszelvény négy oldalára a négy kart.
Ha nincs hegesztőnk, akkor a karok belső egyenes szakaszainál 6.5-ös fúróval fúrunk két lukat, a végtől 2cm és 8-10cm távra.Persze úgy, hogy a lukak a hajlítás síkjában legyenek (az ívbe "nézzenek").Lukakat fúrunk a zártszelvénybe is, először egyet, becsavarozzuk a kart, majd a másik lukon átvezetve a fúrót a másik lukat is elkészítjük és ide is betesszük az átmenő anyáscsavart alátétekkel mind a fej, mind az anya alatt.
Folyt köv.