1. A tehetetlen tömeg a tehetetlenség mértéke, a súlyos tömeg pedig a gravitációval kapcsolatban jellemzi a testet. A kettő szerencsére egyezik.
2. Sebesség alatt az adott inerciarendszerben mért út-idő fv deriváltját értjük. Így a sebességet az adott inerciarendszerhez képest értjük természetesen.
3. A tömeg sebességfüggésének oka a termsézet. formája m0/gyök((1-(v/c)^2)), ahol m0 az un nyugali tömeg, vagyis a nyugvó test tömege, v pedig a test sebessége az adott inerciarendszerben.
4. Na itt látszik, hogy az alapokat nem érted. jelöljük X-szel az inerciarendszert, aminek az origójában csücsülsz. X' legyen a mozgó testhez rögzített szintén inerciarendszer. Az X rendszerből nézve a test tömege megnőtt a nyugalihoz képest, mert mozog, a te tömeged a nyugalmi, mert ülsz.. Az X' rendszerből nézve a test tömege a nyugalmi, mert ott nyugalomban van, a te tömeged megnőtt a nyugalmi tömegedhez képest, mert az X'-ben mozogsz.
Mielőtt nekem esnél, hogy mitől változik a tömeg, hiszen csak inerciarendszert váltottunk, erre a válasz, hogy ez az esszenciája a dolognak, a rendszerek közötti váltás.
Próbáld első körben úgy felfogni, hogy azért más a tömege a mozgó testnek, mert más a mérési eljárás. Hiszen egy mozgó test tömegét máshogy mérhetnénk meg, mint egy nyugvóét.
Olyan ez, mint a mozgó méterrúd esete. nem csoda, hogy mást mérünk, ha egyszer más a mérési eljárás a nyugvó és a mozgó rúd hosszának mérésére. Ugyanazzal módszerrel pedig nem lehet megmérni mnd a kettőt, ez világos.
Azért használtam mindenhol inerciarendszert, még ahol nem is muszáj, mert a spec rel csak ezekről beszél.