full metal gokudo/yakuza miike 1997-es totál beteg mozija. amolyan robocop féle újraértelmezés (rímék) is lehetne, ha annál a filmnél nem lenne milliószor véresebb, durvább, kegyetlenebb és perverzebb. a filmben még a későbbi ichi the killer c. film egy-két korai szárnypróbálgatásai is megtalálhatóak egyszóval a film csak erős idegzetűeknek ajánlott.
dead or alive: hanzaisha idézett az imdb.comról: ”WARNING: This motion picture contains explicit portrayals of violence; sex; violent sex; sexual violence; clowns and violent scenes of violent excess, which are definitely not suitable for all audiences.” na most ezen film bátran indulhatna mindenidők legjobb nyitó és záró képsorai dicső címéért. amit a rendező úr itt produkált az egészen elképesztő, szem kiakad, áll leesik, dermedt csend, megdöbbenés, kiakadás, agy eldobás.
dead or alive II: the birds a film második része kissé felemásra sikerült. elképesztő ötlet áradat, kreativitás, csak az egész nem igazán akar összeállni. az okát én nem igazán tudom, hogy miért lett ilyen. de így egy kissé csalódás a film.
junk japán zombie film. kellő mennyiségű vérrel, zombieval, változatos gyilokokkal. és mindenidők legdögösebb női zombiejával. bájos kis filmecske.
rainy dog bérnyilkos, yakuza, ártatlan halálok, szenvedés, vér, kín, dráma, tisztelgés kitano yakuza filmjei előtt (?)
hidden fortress nem tudom kurosawa ezen klasszikusára mondta-e már valaki, hogy fantasy kaland film, mindenesetre én azt mondom. két lúzer fogságba esik majd egy lázadás kitörésekor kiszabadulnak és megtudják, hogyha az éppen menekülő hercegnőt elrabolják akkor nagyon sok arany üti a markukat. nosza rajta két kis lúzerünk elindul megkeresni a hercegnőt kit meg is találnak csak a hercegnőt védő és kisérő testérővel nem számolnak aki történetesen széles e-vidék legjobb kardforgatója kinek nevét mindenki csak félve meri kiejteni… ja és george lucas is nagyon-nagyon szereti ezt a filmet…
branded to kill seijun suzuki 1967-es kis remek műve ez. suzuki sokakra volt hatással, sokan loptak tőle bevallva bevallatlanul, kurosawa mellett a legnagyobb japán rendező. ebben a filmben hasonlóan a tokyo drifterhez egy amolyan film-noirt alkotott. és mint ahogyan abban a filmben is itt is csak szuperlavituszukban tudom megemlíteni az összes filmen dolgozó és abban részt vevő ember nevét (még a wc-s néniét is).
the birdpeople of china miike és a dráma? na neeeee. és de. nagyot alkotott. durva hasonlattal élve ami nem sikerült a part alkotóiak az sikerült miike-nek. kissé vicces, kissé szürreális, kissé aranyos, és kissé megható. mindez együtt ez a film.
ju-on hm. japán horror, amolyan szellemes, amit mint mondják az ”okosok” elindított a ringu, pediglen előtte is kedvelt témája volt a japán horror filmeknek a szellemek. mert hát ez náluk amolyan kultúrába ivódott mittoménmi, pont olyan mint az usa-ban a boogieman. csak hát egyszerűbb a dolgokat elintézni, hogy ”ez is olyan volt mint a ringu, még egy ringu rímék”. pedig haj de nem. ez egy külön kis műfaj a horroron belül, ami nem csak és kizárólag a ringué és még csak nem is a ringu teremtette meg. nos tehát. a ringu halott éljen az új király a ju-on. aminek lassan már az internetes fórumokon nagyobb a hypeja mint a ringunak. a film 75 perces és 2000-ben készült, mégpedig tv-re! tv-ben is adták le sőt van nekije már második része is, ami szintén tv film. sőőőt! van az első és a második résznek már mozira készült rímékje is. hatalmas box officer volt japánban. szal 3 év alatt óriásira duzzadt a ju-on őrület japánban/ázsiában. és hogy mennyire jó vagy nem jó? azt szépen mindenki döntse el saját maga. előbb vagy utóbb úgyis lesz usa rímék is. de hát azért az originál az igazi. nem de?
[sb] temple of red lotus egy szó. csalódás. és nagy. pediglen én imádom a shaw brothers filmeket, pedig ez még ahogyan nézzük a készítés évében (1965) még műfaji korlátokat feszegető is helyenként, de ez így ebben a formában sajnos nagyon kevés volt. szereplők, történet, harcok koreográfiája gyenge és unalmas. sajnos. én bántam ezt leginkább.