yaszs Creative Commons License 2003.06.26 0 0 157
Mielőtt az AKA átvette 44,3 km autópálya (Bp-Újhartyán), Újhartyán-Kecskemét (kb. 30km) pedig autóút volt, ez azért nem lóvasút (forrás:www.aka.hu). Ezért a szakaszért most 2200 Ft-ot kérnek el, de július 1-től 4%-kal emelik ezt is. Azért azt fizetős metrót megnézném
A használható autópálya nem csak az autósok érdeke, de azoké is akiknek lakását és életét az elkerülő utak forgalma tönkreteszi. Érdeke még az egész Dél-Alföldnek beleértve Szegedet, Kecskemétet, Békéscsabát, Hódmezővásárhelyt, hogy csak a nagyobb városokat említsem meg, ez többszázezer ember (persze a vidékiek kevesebbet érnek, mint a budapestiek, de azért érdemes lenne néha velük is törődni).
Egyébként, az M5 összesen kb. 120 km, és az adófizetők most is fizetik a tízmilliárdokat, csak az megfizethető autópálya előnyeit nem élvezhetik.

A legdrágább jelző az M1 esetén az M5 fizetőssé tételéig volt jogos... volt idő mikor a dobogó első két fokán magyar autópálya állt :(. Az M1 üzemeltetőjének azonban nem garantálta az állam ilyen szégyenletes módon a profitot, ezért jól csődbe is ment az irreális árak miatt.

Többször leírták már, hogy a garantált profit védi az AKA -t: ha senki sem használná az autópályát az AKA-nak akkor is X milliárd éves haszna lenne, és az út sem kopna. Még egy dolog a bojkottról: ha jártál már a régi 5-ös úton, tudhatod hogy életveszélyes . Sok az M5-öst használó fél(!) a főúton közlekedni, inkább fizet.

Előzmény: kis pimasz (152)