KorI Creative Commons License 2003.06.13 0 0 3406
hi Wiccy,

igen a 8V verzió tesztjét én is hiába kerestem, és sajnálom is, mert én is ilyent rendeltem meg. mindenesetre komoly munkával végignéztem a forumosok hozzászólásait: ime a leszürt lényeg néhány hozzászólás alapján...
elöször is nyomatékgörbéket láthatsz táblázatosan (nagyon klassz) v__tibornak köszönhetően az (1877) es hozzászólásban!
********
Osszeirtam a sebesseg-fordulatszam adatokat, kicsit kiegeszitve.
Megegyszer, 8V 1.4
100-3100, 110-3400, 120-3700-3800, 130-4000, 140-4300
Ennel nagyobb sebessegel(150+) mostanaban egyszer mentem csak rovid ideig, akkor viszont valahogy nem akarodzott a ford. szam merot sasolni. :)
**************

Eddigi adatok: 2-es, 6500-as fordulat, kb. 80km/h(nemtom pontosan, mert be kellett kanyarodni), 4-es, 6500-as fordulat, 160 km/h, ment volna meg, de nem akarom kiirtani... Ezeket is csak a proba erejeig.
*************
A 8V Thaliaval gond nelkul 6.5-7 kozott tarthato a fogyi vegyes hasznalat mellett ebben a tavaszi huvosben is.
***************
En 4000km utan csereltem benne (1.4/75LE)olajat, most ugy 22 ezer kornyeken jarok. Szep tiszta az olaj, mast nem venni eszre.
*************
Eleinte nekem is ilyesmi volt (8-9 liter/100km), de 2500-3000 km után lement 6-7 literre/100km. Városban azóta a max 7,5l/100km volt, de abban költöztetés is volt, országúton (nem autópálya) 6,2-6,5 körüli fogyikat mértem. Ja, az enyém 1,4 8V RT és nincs légkondi.
***************
Van egy dolog amire talan jobban kell figyelni: a Renaultoknal (relativ) gyakori a kulcsban levo inditasgatlo chip meghibasodasa. Ugy nyilvanul meg, hogy a piros ego nem kialszik hanem elkezd gyorsabban villogni valamint forog az onindito de a motor nem indul.
A potkulcsal rogton beindul.
Ha az incidens 500km-re tortenik otthonrol ahol a potkulcs van, a helyzet igen kellemetlen.
Mindezt egy Megan-os ismerostol tudom, aki azota hosszu utra mindig magaval viszi a masodik kulcsot is.
***************
8V(75LE)ALIZE tapasztalataim 9hónap után:
:)
kiváló egyenesfutás, dinamikus csendes motor(kivéve alapjárat), jó szervókormány, kényelmes elsõ ülések, fogyasztás klímával 7l/100km (130-140)
***********
Újabb tapasztalat(8V):
Bárki bármit mond 10e Km után teljesen más lett a motor, simább a "járása", és kevesebbet fogyaszt.(még az ajtó is máshogy csukódik :))))
Úgyhogy szerintem 10e Km-ig csak szerényen!!!
Ja és nálam a hátsó ablakfûtés kapcsolója zörgött más szerencsére nem.
**************

Nekem 1.4/8v motor van a Thaliaban, most kb 3.500km.
Fogyasztasi adatok:
- varoson kivul 6L korul (5.9-6.1; 100-120as tempo);
- varoson belul ezen a telen (rovid tavolsagok, nagy hideg) 10L folott.
Szerintem nem erdemes vegyes fogyasztas atlagot szamitani mert mindenki eltero szazalekban hasznalja varosban es kint az autojat.
Ez a fogyasztas meg csokkenni fog egy kicsit mert a motor csak most kezd igazan bejaratva mukodni.
A gyari adatok szerint az 1.4/16v motor egy gondolattal kevesebbet fogyaszt mint az elobbi.
**********
az még javulni fog (téli városi fogyi), nekem 8-8,5 volt idén, csak bp, igaz az enyémben 30000 van.
nyáron országúton 80-90-nel 2 személlyel egyszer sikerült a 4,5. de ezt csak félve merem leírni.
ja 1.4 8v
:)
******************

hát ennyi remélem megspórosz némi képernyö elötti
üldögélést... talán jövö szerdátol saját tapasztalataimet is közzé tudom tenni.... :)

kori

Előzmény: wiccy (3404)