"1968.10.17. : A magyar parlament elfogadta dr Csanádi György közlekedési és postaügyi miniszter által előterjesztett új közlekedéspolitikai koncepciót, amely igazodva az MSZMP hosszú távú településfejlesztési koncepciójához, több mint 2000 km "gyenge forgalmú" mellék- és keskenynyomtávolságú vasútvonal felszámolását indítványozta. "
Íme a "csodálatos" koncepció eredménye:
Nosrmál nyomtávolságú vonalak:
1969: Veszrém külső - Alsóörs, 11km
1970: Veresegyház - Gödöllő, 11km
Sellye - Drávasztára - Zaláta, 9km
Kerekegyháza - Elek, 7km
1971: Harkányfürdő - Drávaszabolcs, 8km
Baja - Gara, 19km
Kisújszállás - Dévaványa, 30km
Kaba - Nádudvar, 10km
1972: Veszprém külső - Meggyespuszta, 11km
Fábiánsebestyén - Árpádhalom, 9km
Baja - Hercegszántó, 31km
1973: Moha-Rakodó - Kincsesbánya, 4km
Kisvárda - Baktalórántháza, 27km
1974: Sármellék Zalaszentgrót, 33km
Sárvár - Répcevis, 41km
Szombathely - Rum, 22km
Hetényegyháza - Kerekegyháza, 9km
1975: Zalabér - Batyk - Bajti elágazás, 38km
Mezőtúr - Túrkeve, 16km
1976: Tokod - Annavölgyi-bánya - Sárisáp, 8km
Pécs - Harkányfürdő, 32km
Nagyatád - Barcs, 39km
Kaposvár - Szigetvár, 54km
1978: Cegléd - Hantháza, 20km
1979: Celldömölk - Fertőszentmiklós, 56km
Kaposmérő - Középrigóc, 50km
1980: Zalalövő - Bajánsenye, 19km
1982: Nagyharsány - Beremend, 10km
Keskeny nyomtávolságú vonalak:
1969: Pusztaföldvár - Mezőkovácsháza, 20km
1970: Diósgyőr-Pereces - Kossuth akna, 21km
1971: Békésscsaba - Békéssámson, 60km
1973: Cegléd - Tiszajenő - Vezseny, 33km
1975: Szeged - Pusztamérges, 43km :-(((((((
Kunhalom - Halastelki iskola, 27km
1976: Sárospatal elág. - Zemplénagárd, 51km
1977: Debrecen-fatelep - Nyírbéltek, 49km
1979: Kecskemét Rávágy tér - Kecskemét átrakó, 7km
1980: Sárospatak - Füzérkomlós, Sárospatak - Kenézlő Tisza-part, 56km
:-(((
A gazdasági vasútmegszűntetések is megvennak, de ezzel már nem akarok úntatni senkit!