Vettem elsö autónak egy Zastavát. Igazából semmi bajom nem volt vele, de menet közben kiderült, hogy valszeg törött lehetett, mert 10.000 km-enként megette a 2 hátsó gumit, és egy átvizsgálás alkalmával kiderült, hogy a 4 lengéscsillapítót is ki kellene cserélni, meg elöl a gömbfejeket, meg ráférne némi hegesztés is... :-))
Inkább vettem rá két új gumit hátra, és eladtam. Hasaltam rajta 50-60 ezret. Vettem egy 17 éves Fiat Uno 1.1 benzines "csodamasinát"...
Bontóban mindent lehetett hozzá kapni, valamint az új alkatrészeknek sem volt túl magas az ára, de a bütyköléssel töltött idö kezdett sokká válni. Az Uno is egy útszélén javítható autó volt (életböl vett példa...:-))), de finoman fogalmazva a zuhogó esöben, meg a hidegben, meg a tüzö napon, meg a sötét éjszakában a f@szomnakl sem volt kedve az út szélén javítani. Az autóim éves futásteljesítménye 30-40 ezer km. Az utolsó lökést az új autó felé az esküvöm elötti készülödés közbeni "üzemkimaradások" adták meg.
Mivel a Suzukinál ( és csak a Suzukinál )beszámították a Fiatot 260.000-ért, így lecseréltem egy új Swiftre, és ezután az autó csak mint élvezeti-használati cikk szerepelt nyamvadt kis életemben. Vigyáztam rá, szerettem, óvtam, és 2 évesen 70.000 km-el 1.470.000-ért adtam el, mert a család növekedése miatt szükségem volt egy nagyobb kocsira. Mivel a Suzuki Ignis nem nyerte el a tetszésemet (és a szalonban is tuskók voltak) elvágtattam az Opel kereskedésbe, és némi alku után 2.800.000-ért sikerült vennem egy Asrta G 1.4 16V Viva + légkondi + el. ablakok + 2 légzsák címü autót, amit nagyon szeretek.
A Suzuki és az Opel is részletre van, és mivel ez jelenleg is még 5 év anyagi elkötelezettséget jelent, így nmálam szóba sem jött a használt (akár csak páréves) autó sem, mert sem kedvem, sem pénzem más levetett vackának a nyűgjeivel foglalkozni.
Autóválasztásnál figyelembe kell venni szerintem, hogy mire akarod használni (városi használat, vagy vidék város inga, vagy hosszútávú utak), milyen dolgok fontosak a számodra (légkondi, ABS, elektromos ablakok, benzin - diesel), mennyi lóvéd van, stb...
Én nem venném meg a Kalost sem, bár megnéztem (kipróbálni nem engedték... :-)), a Thaliától hányingerem van, az Albeáról lemaradta, de szerintem a Fiat iránti "imádatom" úgysem engedné, hogy megvegyem, de ettöl függetlenül sokaknak ezek az alternatívák, sajnos...
Asszem befejezem, mert lassan én leszek a szószátyárokcsászára ((c) Shrek... :-)))
HNM