Törölt nick Creative Commons License 2003.06.10 0 0 107
A frissen nagyjavított szolnoki közepes szállító repülőgépek mindegyike a levegőbe emelkedett idén május 29-én, egy kivételes és egyedülálló esemény során. A négy An-26-osból álló kötelék hivatalosan gyakorlórepülésen vett részt, de ezzel történelmet írt. A 89. Szolnok Vegyes Szállítórepülő-ezred azzal büszkélkedhet, hogy százszázalékosan hadra fogható merev szárnyú harci technikával rendelkezik.

A magyar légierő érintett szakágai részére tartott szolnoki tájékoztató során a hazai An-26-os típusú repülőgépek korszerűsítésére vonatkozó ajánlatot ismertetett a kijevi 410-es repülőgépgyár vezetése és a magyar képviseletet ellátó Specimpex Kft. Az elképzelések szerint a ma szolgálatban lévő An-26-os repülőgépek a korszerűsítési programot követően minden szempontból megfelelnének a NATO által támasztott követelményeknek és ezen túl a megrendelő egyedi igényeinek is.

A gyár képviselői elmondták, hogy a jelenleg rendelkezésre álló bármely nyugati rendszert be tudják építeni a repülőgép sárkány és hajtómű együttesébe. Ez vonatkozik a fedélzeti elektronikára, a navigációs és rádiórendszerekre egyaránt, de a passzív és aktív védelmi berendezésekre is. A gyár hasonló fejlesztési programban vesz részt a Cseh Köztársaság repülőgépeinek korszerűsítésénél.



A szolnoki katonai repülőtéren a jelenlévők megismerkedhettek a 410 gyár által a katonai An-30-as fotófelderítő repülőgépből átalakított és minden igényt kielégítő VIP-célokra alkalmas változattal is.

2003-06-03