Új autó/régi autó.
Örök téma.
Sokan az új autók kötelező szervízét említik, mint negatívumot. Nos, szerintem egy öreg autóra ugyanazt az összeget ráköltik, mint egy újra a kötelező szervízben. A Primera első kötelező szervíze 30ezer volt (brutto), a második 40ezer. A következő megint 30körül lesz. És ezzel az egész éves szervízkötlség le van tudva. Az 5 év garancia biztosítja, hogy ha bármi (BÁRMI!!!) tönkremegy, ami nem kopó alkatrész, azt ingyen cserélik. Akár a párezres ablaktörlő-motor, akár a többszázezres klíma, computer, ABS...
Ráadásul egy öreg autó (akármennyire is vigyáztak rá), mindenképpen "elhasználódott" alkatrászeket tartalmaz, amik szépen rendre elromlanak, cserére szorulnak. Én azt vallom, hogy van egy olyan összeghatár ami fölött semmiképpen nem vennék használt autót. Akármilyen is az az autó. Ez az összeg nagyjából másfél/két millió. (Persze, ha be tudsz vállalni 3-4 éves részletfizetést. Ekkor ez az összeg már komoly autókra is elég! Meg kell nézni bármelyik forgalmazó árait! Akár német, akár olasz, francia, japán, koreai... Van pár ismerősöm, aki megvette használtan - 8-10 évesen álmai BMW-jét, Audiját,Mercijét. Mondtam nekik, ennyi pénzért vaduiúj, fullos alsó-középkategóriás autót kaphattak volna. Pár hónap múlva elkezdtek szentségelni! Szépen jöttek elő a hibák. Itt 80ezer, ott 130ezer... Aztán mikor már fél milliónál tartottak, és még mindig nem látszott a vége, óriási bukással kiszálltak az autóból... és vettek egy kis-közepes autót újonnan. Azóta nem járnak havonta szervízbe... :D )
Használt autónál mindig MINDIG ott a "bukás" lehetősége. Hányan tudnak hányféle rosszabnál rosszabb történetet mesélni...
Tény, hogy aki egyszer az életben átélte az új autó megszerzésének és birtoklásának "élényét", annak alaposan megváltozik a véleménye. Annál az autónál az első perctől kezdve tudod, hogy mikor mi történt vele.
Az persze igaz, hogy elsősorban akkor érdemes új autóban gondolkodni, ha nem akarod 2-3 évente cserlélni, hanem 8-10 évre gondolkodsz. Vagy esetleg úgy, hogy családban marad 15-16 évig. :D
---
A koreai autók szerintem ma már nem rosszak. Viszont árban is nagyjából ugyanott vannak, mint a japán, német autók. Kb. 20 évvel ezelőtt a Japán autókkal volt mindenki hasonlóan, főleg a sok elfogult német-autó mániás. Aztán mára el lehet gondolkodni, hogy miért van az, hogy a híres VW-re 2 év garanciát adnak, míg a Nissan pl. 5 évet ad. (Ráadásul a legtöbb autó MO-on valóban kb. 5 év alatt fut 100ezer km-t, úgyhogy a SEAT-nak a km-megkötés nélküli garanciája szerintem parasztvakítás.